Els missatges de l’adolescent mitjançant la creació melòdica

Show simple item record

dc.contributor Campillo Torres, Antonia Maria
dc.contributor.author Roa Coll, Juana Maria
dc.date 2018
dc.date.accessioned 2019-09-10T06:55:59Z
dc.date.issued 2018-06-02
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/149821
dc.description.abstract [cat] En aquest treball es presenta una experiència pràctica experimental de creació amb un grup d’alumnes de 2n d’ESO de l’IES Isidor Macabich, Eivissa. La música, des del principi del temps ha estat vinculada a les emocions i els sentiments que aquesta provoca a qui la crea, la interpreta i l’escolta. Paraula i música és la combinació musical que permet més expressivitat i exteriorització dels sentiments, emocions i idees quan es tracta de comunicar un missatge. La veu és l’instrument més antic, que tots tenim a l’abast i que fem servir per comunicar-nos, per fer sons i per cantar amb plena llibertat amb aquesta gran capacitat de fondre paraula i música en el mateix missatge. L’ésser humà és creatiu per naturalesa, uns desenvolupem més aquesta virtut i altres simplement la van deixant a un costat a mesura que van creixent. La creativitat millora amb coneixements però també es pot manifestar de manera lliure i autodidacta i a la vegada ser molt imaginativa. Seguint els exemples d’altres països, sobretot el d’Anglaterra, a on la música i la creació musical s’ha treballat i es treballa a dins del currículum de l’educació secundària general des dels anys 70 (Glover, 2004), actualment a Espanya la creació musical apareix contemplada als continguts del currículum de l’assignatura de música a secundària, però això no demostra que hi hagi una pràctica educativa musical general que abasti aquest concepte. El que s’ha pretès en aquest treball és l’observació sobre com els alumnes s’enfronten a una activitat de creativitat musical a on mitjançant la paraula i la melodia, representin els seus missatges, idees, sentiments i emocions, proposant als alumnes la composició / creació d’una melodia / cançó que ajudi a emfatitzar el seu missatge. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights all rights reserved
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure ca
dc.subject 78 - Música ca
dc.subject.other Creativitat musical ca
dc.subject.other Exteriorització de sentiments ca
dc.subject.other Emocions i opinions ca
dc.subject.other Transmissió d’un missatge ca
dc.title Els missatges de l’adolescent mitjançant la creació melòdica ca
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.date.updated 2018-12-19T11:00:32Z
dc.date.embargoEndDate info:eu-repo/date/embargoEnd/2050-01-01
dc.embargo 2050-01-01
dc.rights.accessRights info:eu-repo/semantics/embargoedAccess


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics