Una proposta de formació en mediació escolar a l'IES Guillem Cifre de Colonya

Show simple item record

dc.contributor Oliver Torelló, Josep Lluís
dc.contributor.author Palou Quetglas, Pedro
dc.date 2018
dc.date.accessioned 2019-09-20T07:27:08Z
dc.date.available 2019-09-20T07:27:08Z
dc.date.issued 2018-06-03
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/149910
dc.description.abstract [cat] En els darrers anys, molts són els autors i professionals que han discutit sobre noves fórmules per millorar la convivència dins els centres educatius i reduir la conflictivitat dins l’alumnat i amb el professorat. Però fins al moment, moltes han estat les propostes però cap ha estat la solució definitiva. I és que en un context tant complex com és un centre educatiu, on hi intervenen moltes variables i agents, les solucions no passen a ser qüestions matemàtiques. El que sí s’està demostrant amb els darrers estudis és que mantenir a l’alumne actiu i participatiu ajuda a assolir major resultats satisfactoris. Aleshores, la mediació passa com una de les tècniques que en els últims anys s’està treballant amb major intensitat. Per tant, aquest estudi intentarà analitzar aquest concepte fins arribar a una proposta d’intervenció per un centre de secundària. ca
dc.description.abstract [eng] In the past years, there has been a vast amount of professionals and authors discussing the new formula to improve the coexistence in the educational centres and reduce the level of conflict between the students and the teachers. Up until now, the attempts to solve this issue have been many but none of these have been the final solution. In a context as complex as an educational centre, where so many variables and agents intervene, the solutions cannot be reduced to a mathematical question. What has been proved in the latest studies is that maintaining the student active and participating helps to achieve results that are satisfactory. Thus, in the last years, mediation has become one of the techniques that is being applied with greater intensity. Therefore, this study aims to analyse this concept until reaching a proposal of intervention for an educational centre. ca
dc.description.abstract [spa] En los últimos años, muchos son los autores y profesionales que han discutido sobre nuevas fórmulas para mejorar la convivencia dentro de los centros educativos y reducir la conflictividad dentro del alumnado y con el profesorado. Pero hasta el momento, muchas han sido las propuestas pero ninguna la solución definitiva. Y es que en un contexto tan complejo como es un centro educativo, donde intervienen muchas variables y agentes, las soluciones no pasan a ser cuestiones matemáticas. Lo que sí se está demostrando en los últimos estudios es que mantener al alumno activo y participativo ayuda a conseguir mayores resultados satisfactorios. Entonces, la mediación pasa como una de las técnicas que en los últimos años se está trabajando con mayor intensidad. Por lo tanto, este estudio intentará analizar este concepto hasta llegar a una propuesta de intervención para un centro educativo. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights all rights reserved
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure ca
dc.subject 373 - Ensenyament primari i secundari ca
dc.subject.other Mediació escolar ca
dc.subject.other Resolució de conflictes ca
dc.subject.other Convivència ca
dc.subject.other Estudiant de secundària ca
dc.subject.other School mediation ca
dc.subject.other Conflict resolution ca
dc.subject.other Living together ca
dc.subject.other High school student ca
dc.subject.other Mediación escolar ca
dc.subject.other Resolución de conflictos ca
dc.subject.other Convivencia ca
dc.subject.other Estudiante de secundaria ca
dc.title Una proposta de formació en mediació escolar a l'IES Guillem Cifre de Colonya ca
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.date.updated 2018-12-19T11:00:26Z


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record