[cat] Aquest treball se centra en la importància de la implementació de l’Educació
Matemàtica Realista (EMR) a l’ensenyança dels continguts geomètrics al
primer any de l’Educació Secundària. El treball té com a punt de partida el
corrent didàctic de l’escola H. Freudenthal (1905-1990).
Es realitza una proposta on s’explica amb detall quines són les activitats que
s’han de dur a terme per tal que l’alumne assoleixi un aprenentatge significatiu.
Es potencia la creativitat, el raonament, l’argumentació i les reflexions de
l’alumnat. Es fomenta el treball en grups cooperatius, la utilització de material i
contextos quotidians transformant-los amb elements didàctics per tal que
l’alumne assoleixi els continguts, en aquest cas de la Geometria Plana.
Per concloure, posa de manifest la necessitat de planificar activitats que
permetin a l’alumnat posar en pràctica les matemàtiques realistes i allunyar-se
de les metodologies tradicionals, seguint els referents teòrics i didàctics de
l’EMR.