L'alçada tonal i la seva relació amb el color i la mida. Estudi sobre una proposta didàctica intermodal per treballar l'alçada tonal amb alumnes de primer d'ESO

Show simple item record

dc.contributor Berbel Gómez, Noemy
dc.contributor.author Piera Cascales, Isabel
dc.date 2018
dc.date.accessioned 2019-10-03T07:40:48Z
dc.date.issued 2018-07-18
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/150042
dc.description.abstract [cat] La manera d’entendre el nostre entorn és recopilant informació simultàniament, a través dels diferents sentits. Obtenim les informacions sobre característiques dels objectes i esdeveniments que de vegades es dupliquen a partir d’aquestes diferents modalitats sensorials. Aquestes informacions, moltes vegades, són de naturalesa conceptual i les anomenem relacions intermodals, com per exemple, els termes fosc o clar que encara que, inicialment, pertanyen al canal visual, conceptualment es poden referir a sons, emocions... (Walker, 2016, p.1). La finalitat del treball és, a partir de les investigacions duites a terme, al voltant de les relacions intermodals, realitzar una proposta dirigida als alumnes de primer d’ESO, per millorar la capacitat de relació de l’alçada del sons (agut-greu) amb la seva disposició gràfica dins el pentagrama. Es presenta una proposta didàctica, en la que a partir de les relacions intermodals entre alçada tonal, color i mida, juntament amb un altre concepte plàstic, la perspectiva, s’emmarca metafòricament la disposició espacial de l’alçada tonal dins el pentagrama. La investigació es farà en base a dos grups: un investigat i un altre de control. Hi haurà un test inicial previ per a tothom. Una fase d’intervenció amb el grup investigat on es desenvoluparà una activitat individual i una cooperativa. Mitjançant un darrer test per als dos grups, investigat i de control, es comprovarà l’efectivitat de la proposta. Degut a la manca de temps real per a la investigació, el treball només comptarà amb la part d’implementació: amb el disseny de totes les tècniques d’obtenció de dades i amb la proposta didàctica però la seva execució no es durà a terme abans de l’entrega del treball. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights all rights reserved
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure ca
dc.subject 373 - Ensenyament primari i secundari ca
dc.subject 78 - Música ca
dc.subject.other Sinestèsies ca
dc.subject.other Relacions intermodals (cross-modal) ca
dc.subject.other Transitivitat (alçada del so, mida i valor del color) ca
dc.subject.other Resposta congruent ca
dc.subject.other Interdisciplinarietat ca
dc.title L'alçada tonal i la seva relació amb el color i la mida. Estudi sobre una proposta didàctica intermodal per treballar l'alçada tonal amb alumnes de primer d'ESO ca
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.date.updated 2018-12-19T14:00:23Z
dc.date.embargoEndDate info:eu-repo/date/embargoEnd/2050-01-01
dc.embargo 2050-01-01
dc.rights.accessRights info:eu-repo/semantics/embargoedAccess


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics