Expressió i comprensió del llenguatge en infants natius digitals d’onze a dotze anys

Show simple item record

dc.contributor Aguilar Mediavilla, Eva María
dc.contributor.author Acebedo Tomàs, Lucia
dc.date 2019
dc.date.accessioned 2019-10-08T07:53:16Z
dc.date.available 2019-10-08T07:53:16Z
dc.date.issued 2019-10-08
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/150080
dc.description.abstract [cat] La tecnologia és una realitat que cada vegada està més present en la nostra societat, sobretot, entre els més petits de les llars. Hi ha diversos estudis realitzats sobre els efectes o conseqüències que genera aquest tema a l’expressió i compressió del llenguatge en els infants, la majoria d'aquests expliquen una disminució de la qualitat i quantitat del llenguatge en nens de 2 a 4 anys. Seguint amb aquesta línia, aquest estudi té com a objectiu continuar analitzant que ocorre en els aspectes expressius i comprensius del llenguatge dels infants que usen la tecnologia en edats superiors, de 11 i 12 anys segons la quantitat de temps invertit, ús i input. La mostra utilitzada es compon per un total de 60 infants als quals se'ls ha administrat una prova estandarditzada anomenada CELF-V i un qüestionari sobre tecnologia per avaluar el nivell d'expressió i comprensió del llenguatge que obtenen els nens segons la quantitat de temps, ús i d’input del llenguatge rebut durant l'ús dels dispositius electrònics. Seguint la línia dels estudis previs estudiats sobre aquest tema en qüestió, els resultats mostren com hi ha una relació entre el nivell de llenguatge expressiu i comprensiu dels infants segons el temps, l’ús i l’input rebut dels pares, podent ser un efecte cíclic que es nodreix una variable de l’altra. ca
dc.description.abstract [eng] Technology is a reality that is increasingly present in our society, especially among the smallest households. There are several studies conducted on the effects or consequences that this topic generates in the expression and compression of language in children, most of which explain a decrease in the quality and quantity of language in children 2 to 4 years. Following this line, this study aims to continue analysing what occurs in the expressive and comprehensive aspects of the language of children who use technology in older ages, 11 and 12 years depending on the amount of time spent, use and input. The sample is composed of a total of 60 children who have been administered a standardized test called CELF-V and a questionnaire on technology to assess the level of expression and understanding of the language that children receive according to the amount of time, use and input of the language received during the use of electronic devices. Following the line of previous studies studied on this subject in question, the results show how there is a relationship between the level of expressive and comprehensive language of children according to the time, use and input received from parents, and may be a cyclic effect that is nourished by a variable from the other. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights all rights reserved
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure ca
dc.subject 373 - Ensenyament primari i secundari ca
dc.subject.other Tecnologia ca
dc.subject.other Expressió ca
dc.subject.other Comprensió ca
dc.subject.other Llenguatge ca
dc.subject.other Input ca
dc.subject.other Technology ca
dc.subject.other Expression ca
dc.subject.other Compression ca
dc.subject.other Language ca
dc.title Expressió i comprensió del llenguatge en infants natius digitals d’onze a dotze anys ca
dc.type info:eu-repo/semantics/bachelorThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics