L’autoestima i la motivació docent com a eixos transversals de l’educació inclusiva

Show simple item record

dc.contributor Verger Gelabert, Sebastià
dc.contributor.author Bagur Pons, Sara
dc.date 2019
dc.date.accessioned 2019-10-08T11:41:38Z
dc.date.available 2019-10-08T11:41:38Z
dc.date.issued 2019-10-08
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/150086
dc.description.abstract [cat] El sistema educatiu passa per un període de canvi i transformació amb l’objectiu d’assolir l’educació inclusiva com a filosofia que defensa l’educació de qualitat per a tots i totes. En aquest sentit, el docent és la peça clau de l’engranatge per consolidar i implantar els ideals a l’aula. Doncs, què necessiten els docents per realitzar aquesta tasca tan complexa? El present estudi ha relacionat el concepte d’educació inclusiva amb dues de les competències específiques imprescindibles per executar dita filosofia; l’autoestima i la motivació docent. La investigació s’ha sustentat a partir de l’anàlisi bibliogràfic exhaustiu referit a l’estat de la qüestió, on s’ha demostrat que els docents amb elevada autoestima i motivació tenen més estratègies per implementar la inclusió. A més, s’ha verificat que l’autoestima i la motivació de l’alumnat depenen, en gran mesura, de la del professorat. Aleshores, s’ha de lluitar per arribar a la inclusió educativa tenint present que la base del canvi són els docents. ca
dc.description.abstract [eng] The educational system is curretly going through a changing and transforming period whose aim is that of reaching the inclusive education, this is, a school of thought that advocates quality education for all. In this sense the teaching staff becomes the key piece in the gears of the educational mechanism, so as to consolidate or strengthen and introduce these ideals in the classroom. Now, what do teachers need to carry out such a complex task? The present study establishes the relationship between the concepts of inclusive education and two of the specific skills that are essential to carry out the guiding principles of this philosophy: the teachers’ self-esteem and motivation. Our research has been based on the exhaustive bibliographic analysis of the state of the art papers, which has shown that highly self-esteemed and highly motivated teachers possess more strategies to implement inclusion. Besides, it has been proved that pupils’ self-esteem and motivation depend to a great extend on those of the teachers’. Therefore, the conclusion is that we must fight for the inclusive education, bearing in mind that teaching staff is at the base of this change. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights all rights reserved
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure ca
dc.subject 373 - Ensenyament primari i secundari ca
dc.subject 376 - Educació especial ca
dc.subject.other Educació inclusiva ca
dc.subject.other Docent inclusiu ca
dc.subject.other Autoestima docent ca
dc.subject.other Motivació docent ca
dc.subject.other Inclusive education ca
dc.subject.other Inclusive teacher ca
dc.subject.other Teacher’ self-esteem ca
dc.subject.other Teacher’ motivation ca
dc.title L’autoestima i la motivació docent com a eixos transversals de l’educació inclusiva ca
dc.type info:eu-repo/semantics/bachelorThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics