[cat] Aquest treball té l’objectiu d’aprofundir en l’aplicació dels sistema d’ajuda entre
iguals a través de l’anàlisi del programa Tutoria Entre Alumnes (TEA), que se
està coordinant des del Departament d’Orientació de l’IES Santa Maria.
L’interès principal d’aquest programa resideix en el seu enfocament, ja que
l’ajuda mútua entre iguals va dirigida a la millora de la convivència i la
prevenció de l’assetjament. Se pretén descriure i analitzar el programa durant
els dos anys de la seva implementació i posa l’accent en el procés d’avaluació.
Els resultats indiquen que el programa TEA s’ha mostrat efectiu a curt termini
sobre la identificació de casos d’assetjament escolar. En relació a la millora de
la convivència se conclou que és necessària una major involucració de tota la
comunitat educativa i especialment dins l’institut desenvolupant competències
prosocials de manera transversal dins el currículum ordinari
[eng] This paper takes a close look at the application of the peer help system through
the analysis of the Tutoria entre Alumnes program (TEA), which is being
coordinated from the Department of Educational Guidance, at the IES Santa
Maria. The main interest of this program lies in its approach, since mutual aid
between peers is aimed at improving coexistence and preventing harassment.
The aim is to describe and analyse the program during the two years of its
implementation, emphasizing the assessment process. The results indicate that
the TEA program has been shown to be effective in the short term on the
identification of cases of bullying. In relation to the improvement of coexistence,
it is concluded that greater involvement of the entire educational community and
especially within the institute is required, developing prosocial competences in a
transversal way in the ordinary curriculum