Anàlisi del TEA des del Departament d'Orientació: Estudi de cas de l'IES Santa Maria

Show simple item record

dc.contributor De la Iglesia Mayol, Begoña
dc.contributor.author Gómez Escudero, Alejandro
dc.date 2018
dc.date.accessioned 2019-10-11T09:40:40Z
dc.date.issued 2018-06-04
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/150129
dc.description.abstract [cat] Aquest treball té l’objectiu d’aprofundir en l’aplicació dels sistema d’ajuda entre iguals a través de l’anàlisi del programa Tutoria Entre Alumnes (TEA), que se està coordinant des del Departament d’Orientació de l’IES Santa Maria. L’interès principal d’aquest programa resideix en el seu enfocament, ja que l’ajuda mútua entre iguals va dirigida a la millora de la convivència i la prevenció de l’assetjament. Se pretén descriure i analitzar el programa durant els dos anys de la seva implementació i posa l’accent en el procés d’avaluació. Els resultats indiquen que el programa TEA s’ha mostrat efectiu a curt termini sobre la identificació de casos d’assetjament escolar. En relació a la millora de la convivència se conclou que és necessària una major involucració de tota la comunitat educativa i especialment dins l’institut desenvolupant competències prosocials de manera transversal dins el currículum ordinari ca
dc.description.abstract [eng] This paper takes a close look at the application of the peer help system through the analysis of the Tutoria entre Alumnes program (TEA), which is being coordinated from the Department of Educational Guidance, at the IES Santa Maria. The main interest of this program lies in its approach, since mutual aid between peers is aimed at improving coexistence and preventing harassment. The aim is to describe and analyse the program during the two years of its implementation, emphasizing the assessment process. The results indicate that the TEA program has been shown to be effective in the short term on the identification of cases of bullying. In relation to the improvement of coexistence, it is concluded that greater involvement of the entire educational community and especially within the institute is required, developing prosocial competences in a transversal way in the ordinary curriculum ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights all rights reserved
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure ca
dc.subject 371 - Organització i gestió de l'educació i de l'ensenyament ca
dc.subject 373 - Ensenyament primari i secundari ca
dc.subject.other Tutoria entre iguals ca
dc.subject.other Convivència escolar ca
dc.subject.other Prevenció de l’assetjament escolar ca
dc.subject.other Orientació Educativa ca
dc.subject.other Peer tutoring ca
dc.subject.other Scholar coexistence ca
dc.subject.other Educational Guidance ca
dc.subject.other Bullying prevention ca
dc.title Anàlisi del TEA des del Departament d'Orientació: Estudi de cas de l'IES Santa Maria ca
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.date.updated 2018-12-19T11:20:06Z
dc.date.embargoEndDate info:eu-repo/date/embargoEnd/2050-01-01
dc.embargo 2050-01-01
dc.rights.accessRights info:eu-repo/semantics/embargoedAccess


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record