Educació pel desenvolupament (EpD) a l’àmbit de la Biologia i la Geologia. EpD a nivell curricular i proposta d’intervenció

Show simple item record

dc.contributor Arqué Albertí, Joan Manuel
dc.contributor.author Méndez Garcia, Miguela
dc.date 2018
dc.date.accessioned 2019-10-16T07:44:36Z
dc.date.issued 2018-06-03
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/150174
dc.description.abstract [cat] Durant els darrers anys s’està posant de manifest la necessitat d’ensenyar a partir d’unes competències, les quals han de servir a l’alumne per formar-se pel dia a dia, per tal d’adquirir unes característiques que li permetin desenvolupar una actitud crítica que li permeti ser autònom. Aquest fet fa que sigui necessari que conegui l’impacte ambiental, social i econòmic de les accions que pugui dur a terme en la seva vida diària. Aquesta formació es trobaria inclosa dins el que es coneix com Educació pel desenvolupament (a partir d’ara EpD). L’EpD es coneix com el procés educatiu constant, encaminat a promoure una ciutadania global, a través de coneixements, actituds i valors capaços de generar una cultura de solidaritat compromesa en la lluita contra la pobresa i l’exclusió, així com amb la promoció del desenvolupament humà i sostenible (Ortega Carpio, 2008). Aquest procés suposa dur a terme unes passes fins a aconseguir el seu propòsit final: sensibilització, formació, conscienciació i compromís individual (participació i mobilització). L’educació formal que es du a terme als instituts hauria de comprometre’s amb aquest moviment, ja que és la formació a la que hi té accés tota la població. A més, dins l’àmbit de la Biologia i la Geologia hi trobem tot un conjunt de continguts curriculars que permeten tractar molts de temes que es troben relacionats amb l’EpD. A nivell global s’ha dut a terme la creació de l’Agenda 2030 amb la intenció de connectar nacions per tal d’aconseguir tot un conjunt de propòsits que condueixen a un desenvolupament sostenible. Aquest treball pretén analitzar la presència de l’EpD a l’educació secundària de les Illes Balears, concretament a Biologia i Geologia, per tal de dur a terme una proposta d’intervenció, la qual inclou l’Agenda 2030 a l’educació secundària, donant-la així a conèixer i aplicant l’EpD mitjançant l’estudi dels objectius que proposa. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights all rights reserved
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure ca
dc.subject 55 - Geologia. Meteorologia ca
dc.subject 57 - Biologia ca
dc.subject.other Educació ca
dc.subject.other Desenvolupament sostenible ca
dc.subject.other Agenda 2030 ca
dc.subject.other Geologia ca
dc.subject.other Biologia ca
dc.title Educació pel desenvolupament (EpD) a l’àmbit de la Biologia i la Geologia. EpD a nivell curricular i proposta d’intervenció ca
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.date.updated 2018-12-19T14:00:22Z
dc.date.embargoEndDate info:eu-repo/date/embargoEnd/2050-01-01
dc.embargo 2050-01-01
dc.rights.accessRights info:eu-repo/semantics/embargoedAccess


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics