[cat] El present treball té la intenció de potenciar les relacions entre persones majors
i adolescents dins un context educatiu. Cert és que seguint la bibliografia
científica, especialment relacionada amb la psicologia evolutiva, ens trobam
amb dues generacions amb, aparentment, interessos i necessitats diferents.
Per tant, l’objectiu del treball és poder enfortir aquestes relacions a través d’una
base científica i acadèmica relacionada amb els principals programes
intergeneracionals a Europa i com aquests es poden aplicar dins un context
escolar com el nostre.
Així doncs, es planteja a través del programa intergeneracional Sharing
Childhood (SACHI 2), que s’ha desenvolupat a primària una adaptació d’aquest
a l’etapa de secundària amb el rol protagonista de l’orientador/a.
[spa] El presente trabajo tiene la intención de potenciar las relaciones entre personas
mayores y adolescentes dentro un contexto educativo. Cierto es que siguiendo
la bibliografía científica, especialmente relacionada con la psicología evolutiva,
nos encontramos con dos generaciones con, aparentemente, intereses y
necesidades diferentes. Por lo tanto, el objetivo del trabajo es poder fortalecer
estas relaciones a través de una base científica y académica relacionada con
los principales programas intergeneracionales en Europa y como estos se
pueden aplicar dentro de un contexto escolar como el nuestro.
Así pues, se plantea a través del programa intergeneracional Sharing
Childhood (SACHI 2), que se ha desarrollado en primaria una adaptación de
este a la etapa de secundaria con el rol protagonista del orientador/a.
[eng] This document aims to promote relationships between older people and
adolescents in an educational context. It is true that following the scientific
literature, especially related to evolutionary psychology, we find two generations
with apparently different interests and needs. Therefore, the objective of the
work is to be able to strengthen these relationships through a scientific and
academic base related to the main intergenerational programs in Europe and
how they can be applied within a school context such as ours.
Furthermore, it is posed through the intergenerational program Sharing
Childhood (SACHI 2), which has been developed in primary school an
adaptation of the latter to the stage of secondary school with the leading role of
the counselor.