[cat] Per la meva experiència personal com estudiant de comptabilitat he pogut
comprovar que el mètode tradicional d’ensenyament en l’àmbit de la
comptabilitat no sempre és efectiu. El temps a l’aula es dedica a l’explicació per
part del docent dels continguts teòrics i l’exemplificació dels casos pràctics a la
pissarra, de forma magistral. La posada en pràctica dels continguts teòrics es
realitza a casa, sense l’ajuda del docent. Al disposar en la majoria d’ocasions del
solucionari dels casos pràctics, els alumnes realitzen un aprenentatge basat en
la memorització i la repetició, per tant no s’assoleix un aprenentatge significatiu.
Es proposa com alternativa al model tradicional, una proposta basada en model
Flipped Classroom, la qual permet disposar a l’aula de molt més temps per a la
posada en pràctica dels continguts.
La proposta s’emmarca en el mòdul de Tècnica Comptable, corresponent al
primer curs del cicle formatiu de Tècnic en Gestió Administrativa a través d’una
seqüenciació didàctica que enllaça els continguts a treballar, la visualització del
vídeos i el desenvolupament d’activitats a classe.
És proposa la utilització d’una metodologia variada, combinant la realització de
supòsits pràctics amb tècniques de treball cooperatiu i aprenentatge basat en el
joc. El que es pretén és potenciar la capacitat de treball en equip, competència
altament demandada per accedir al mercat laboral i també, la motivació dels
alumnes, rompent el mite de què estudiar comptabilitat és avorrit.