dc.contributor |
Cirer Amer, Maria Magdalena |
|
dc.contributor.author |
Llaneras Carrió, Maria del Mar |
|
dc.date |
2018 |
|
dc.date.accessioned |
2019-10-17T12:11:34Z |
|
dc.date.issued |
2018-07-18 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/11201/150190 |
|
dc.description.abstract |
[cat] L’objectiu principal del treball és estudiar el tema d’animació a la lectura, i
promoure’n una proposta didàctica que hi contribueixi directament. El treball té
quatre parts principals: 1) la revisió dels coneixements teòrics i principis
d’actuació didàctica que determinen el pla de la proposta, i la dels documents de
referència dels quals es parteix; 2) l’exposició i exemplificació de cadascuna de
les parts de la proposta en qüestió (inclou l’elaboració de material didàctic); 3) la
recapitulació succinta i conclusió numerada del que s’ha exposat; i 4) la valoració
objectiva de la proposta.
A la primera part, s’hi aborden temes relacionats amb la formació lectora com
s’aprèn a llegir, de quina manera se superen les dificultats que la lectura
comporta, quines estratègies cal seguir per a fomentar una actitud curiosa de
cara a la lectura, quins criteris es poden fer servir per a escollir un bon text i s’hi
sintetitzen reflexions sobre qüestions com ara la manera convenient de fer llegir
per a aprendre a gaudir de la literatura, l’adquisició d’una competència lectora
adequada i d’una bona formació literària, i l’avantatge o inconvenient que pot
suposar el tractament paral·lel de la llengua i la literatura.
Per un altre costat, la segona part consta de quatre apartats: 1) determinació
dels continguts que formen part de la unitat didàctica (conceptes, processos,
habilitats i actituds seleccionats), 2) establiment dels objectius d’aprenentatge a
assolir, 3) desenvolupament de la seqüencia didàctica (explicació, i
temporalització, de les activitats d’aprenentatge proposades a partir de la lectura
d’un llibre), i 4) exposició dels criteris d’avaluació que es tenen en compte amb
relació als aprenentatges, les activitats avaluades i la docència. |
ca |
dc.format |
application/pdf |
|
dc.language.iso |
cat |
ca |
dc.publisher |
Universitat de les Illes Balears |
|
dc.rights |
all rights reserved |
|
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
|
dc.subject |
37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure |
ca |
dc.subject |
82 - Literatura |
ca |
dc.subject.other |
Lectura |
ca |
dc.subject.other |
Competències instrumentals |
ca |
dc.subject.other |
Habilitats lingüístiques |
ca |
dc.subject.other |
Entorn virtual d’aprenentatge |
ca |
dc.title |
El foment de la lectura des de l'aula: una proposició de pràctica integradora |
ca |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/masterThesis |
ca |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
|
dc.date.updated |
2018-12-20T09:25:05Z |
|
dc.date.embargoEndDate |
info:eu-repo/date/embargoEnd/2050-01-01 |
|
dc.embargo |
2050-01-01 |
|
dc.rights.accessRights |
info:eu-repo/semantics/embargoedAccess |
|