[cat] En principi, es podria pensar que el pati escolar sorgeix com aquell espai de
llibertat i igualtat on cap influència externa (ni la del mateix professorat, el
currículum o les famílies) intercedeix i que, per això, resulta un espai i un temps
de gran valor per a l'alumnat. Però si ens parem a analitzar amb més detall
aquesta afirmació, aviat ens adonarem que no és certa, que podem estar
cometent un gran error si la defensem davant de qualsevol possibilitat de canvi.
A partir d’una investigació qualitativa, mitjançant la combinació de diverses
fonts d’informació i d’eines de recollida de dades com són: l'observació no
participant del pati i qüestionaris dirigits a l’alumnat i professorat d’un centre
educatiu de Mallorca, es realitzarà una triangulació dels resultats que ens
permetran conèixer la realitat d'aquest pati escolar i posar en relleu les
desigualtats que es viuen en aquest espai.
[eng] At first, one might think that the school playground emerges as a space of
freedom and equality where no external influence (neither the faculty, the
curriculum nor families) intercedes so, therefore, it is a space and a time of great
value for the students. But if we stop to analyse this statement in detail, we will
soon realise that it is not true, that we can be making a big mistake if we defend
it against any possible change.
Based on a qualitative research, by combining several sources of information
and data collection tools such as: non-participant observation of the playground
and questionnaires for students and teachers from a school in Mallorca, We will
perform a triangulation of the results that will allow us to know the reality of this
school playground and highlight the inequalities that are experienced in this
space.