dc.contributor |
Cirer Amer, Maria Magdalena |
|
dc.contributor.author |
Caballero Aycart, Guillem |
|
dc.date |
2019 |
|
dc.date.accessioned |
2020-01-16T12:11:04Z |
|
dc.date.issued |
2019-06-03 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/11201/150623 |
|
dc.description.abstract |
[cat] La literatura normalment s’ha ensenyat a les escoles des d’un àmbit
historicista, a través de classes magistrals i amb una poca participació de
l’alumnat, que només sistematitza noms de corrents literaris i els seus autors
corresponents sense adonar-se’n de la importància dels valors o sentiments que
ens aporten els diferents textos literaris. És important defugir de les classes de
literatura de caire acadèmic i historicista i apostar, clarament des dels centres
educatius, per l’educació literària, és a dir, treballar la literatura d’una manera
més interdisciplinària conjugant teoria amb activitats relacionades amb l’oci i el
lleure: apostant per aquesta diversitat de matèries per el treball per projectes, el
taller literari o la ruta literària, que es pot combinar amb activitats relacionades a
l’àrea de llengua o a la de ciències naturals.
El present TFM pretén elaborar un estudi sobre diferents fonts
bibliogràfiques sobre didàctica de la literatura i poesia; i elaborar una proposta
didàctica que prengui com a base una ruta literària en la qual els alumnes hauran
de treballar l’expressió i la comprensió oral i escrita a través de la creació de
textos poètics sobre la descripció del paisatge, el seu entorn geogràfic més
pròxim, i la descripció emocional que li produeix aquest. A més, amb el material
que es presenta, hi ha la possibilitat de coordinar-se amb altres professors
d’assignatures que no tenen res a veure amb l’àrea de llengua i literatura perquè
aquesta unitat didàctica tengui un caràcter més interdisciplinari. |
ca |
dc.format |
application/pdf |
|
dc.language.iso |
cat |
ca |
dc.publisher |
Universitat de les Illes Balears |
|
dc.rights |
all rights reserved |
|
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
|
dc.subject |
37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure |
ca |
dc.subject |
39 - Etnologia. Etnografia. Folklore |
ca |
dc.subject |
93 - Història. Ciències auxiliars de la història. Història local |
ca |
dc.subject.other |
Didàctica de la literatura |
ca |
dc.subject.other |
Poesia |
ca |
dc.subject.other |
Sóller |
ca |
dc.subject.other |
Paisatge |
ca |
dc.subject.other |
Creació de textos |
ca |
dc.title |
Sóller: el paisatge com a motiu poètic |
ca |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/masterThesis |
ca |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
|
dc.date.updated |
2019-11-29T10:10:42Z |
|
dc.date.embargoEndDate |
info:eu-repo/date/embargoEnd/2050-01-01 |
|
dc.embargo |
2050-01-01 |
|
dc.rights.accessRights |
info:eu-repo/semantics/embargoedAccess |
|