Sóller: el paisatge com a motiu poètic

Show simple item record

dc.contributor Cirer Amer, Maria Magdalena
dc.contributor.author Caballero Aycart, Guillem
dc.date 2019
dc.date.accessioned 2020-01-16T12:11:04Z
dc.date.issued 2019-06-03
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/150623
dc.description.abstract [cat] La literatura normalment s’ha ensenyat a les escoles des d’un àmbit historicista, a través de classes magistrals i amb una poca participació de l’alumnat, que només sistematitza noms de corrents literaris i els seus autors corresponents sense adonar-se’n de la importància dels valors o sentiments que ens aporten els diferents textos literaris. És important defugir de les classes de literatura de caire acadèmic i historicista i apostar, clarament des dels centres educatius, per l’educació literària, és a dir, treballar la literatura d’una manera més interdisciplinària conjugant teoria amb activitats relacionades amb l’oci i el lleure: apostant per aquesta diversitat de matèries per el treball per projectes, el taller literari o la ruta literària, que es pot combinar amb activitats relacionades a l’àrea de llengua o a la de ciències naturals. El present TFM pretén elaborar un estudi sobre diferents fonts bibliogràfiques sobre didàctica de la literatura i poesia; i elaborar una proposta didàctica que prengui com a base una ruta literària en la qual els alumnes hauran de treballar l’expressió i la comprensió oral i escrita a través de la creació de textos poètics sobre la descripció del paisatge, el seu entorn geogràfic més pròxim, i la descripció emocional que li produeix aquest. A més, amb el material que es presenta, hi ha la possibilitat de coordinar-se amb altres professors d’assignatures que no tenen res a veure amb l’àrea de llengua i literatura perquè aquesta unitat didàctica tengui un caràcter més interdisciplinari. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights all rights reserved
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure ca
dc.subject 39 - Etnologia. Etnografia. Folklore ca
dc.subject 93 - Història. Ciències auxiliars de la història. Història local ca
dc.subject.other Didàctica de la literatura ca
dc.subject.other Poesia ca
dc.subject.other Sóller ca
dc.subject.other Paisatge ca
dc.subject.other Creació de textos ca
dc.title Sóller: el paisatge com a motiu poètic ca
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.date.updated 2019-11-29T10:10:42Z
dc.date.embargoEndDate info:eu-repo/date/embargoEnd/2050-01-01
dc.embargo 2050-01-01
dc.rights.accessRights info:eu-repo/semantics/embargoedAccess


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record