[cat] Aquest treball proposa un model itinerari didàctic com a recurs per treballar les
ciències socials dins i fora de l’aula. La proposta s’ha desenvolupat com a un
itinerari per la Palma gòtica i un altre pel gòtic del llevant mallorquí. Està plantejat
per realitzar-se al curs de segon d’ESO i emmarcat dins dels continguts
curriculars. A més, la proposta pretén ser interdisciplinàries, col·laborant amb
diferents assignatures, incloent-hi d’una forma més o menys directa en la
preparació i desenvolupament de la proposta. Volen anar més enllà de simples
sortides de camps, incorporant metodologies innovadores com el treball
cooperatiu i la flipped classroom, amb el que treballarem tant dins com fora de
l’aula. A més, s’ha desenvolupat dos dossiers, un per l’alumnat, enfocat a la
realització d’activitats i un altre pel professorat perquè pugui guiar i coordinar als
alumnes adequadament.
[eng] This work proposes a model didactic itinerary as a resource to work the social
sciences in and out of the classroom. The proposal has developed as an itinerary
for the Palma Gothic and another for the Gothic of the Majorcan levanter. It is
posed to realise at the course of second of ESO and framed in the contents of
the curriculum. Besides, the proposal pretends interdisciplinary being,
collaborating with different subjects, including of a direct form at the preparation
and development of the proposal. They want to go further of simple starts of
fields, incorporating innovative methodologies how the cooperative work and the
flipped classroom, with what will work so much in how out of the classroom.
Besides, it has developed two dossiers, one for the students, focused at the
realisation of activities and another for the professorship so that it can guide and
coordinate at the students suitably.