[cat] El treball que es presenta a continuació és una proposta pràctica per treballar
l’educació en valors a través de l’assignatura d’Educació Física i Esportiva, dins
l’Educació Secundària Obligatòria.
Abans d’entrar a la proposta pràctica amb activitats concretes, trobarem una
definició sobre què és l’educació en valors i perquè aquests són tan
necessaris en el context escolar i en la societat d’avui en dia.
Així mateix, veurem com l’esport i l’activitat física són una gran eina per educar
en valors i com l’educació física, per les característiques implícites que té
l’assignatura, fan idònia aquesta tasca, amb l’objectiu que aquest treball doni
eines als professionals de l’educació física i pugui contribuir a millorar
comportaments, actituds i valors dels estudiants de secundària.
[spa] El trabajo que se presenta a continuación es una propuesta práctica para trabajar
la educación en valores a través de la asignatura de Educación Física y
Deportiva, dentro de la Educación Secundaria Obligatoria.
Antes de llegar a la propuesta práctica con actividades concretas, encontraremos
una definición sobre qué entendemos por educación en valores y por qué son
tan necesarios en el contexto escolar y en la sociedad de hoy en día.
Así mismo, veremos como el deporte y la actividad física son una gran
herramienta para educar en valores y como la educación física, por las
características implícitas que tiene la asignatura, hacen idónea esta tarea, con el
objetivo de que este trabajo dé herramientas a los profesionales de la educación
física y pueda contribuir a mejorar comportamientos, actitudes y valores de los
estudiantes de secundaria
[eng] The present work constitutes a practical proposal to apply the education of values
through the subject Physical Education and Sports, which is part of the
Compulsory Secondary Education.
Before laying out the practical proposal itself, by the presentation of specific
activities, we will establish a description about the extended meaning of education
of values and about the reasons why these values are necessary within the
school environment and today’s society.
Additionally, we will explore how sports and physical activity can be excellent
tools for teaching values and how the Physical Education subject, because of its
implicit characteristics, is ideal for this endeavor, in order to provide the physical
education professionals with the necessary means as well as to contribute to the
improvement of secondary school students' behaviors, attitudes and values.