[cat] El següent treball consisteix en una guia teòric pràctica o un manual orientatiu,
per facilitar l’aplicació del currículum vigent a professors d’educació secundària,
de l’assignatura d’educació física de les Illes Balears.
En el primer apartat apareix la justificació de la temàtica seleccionada per
elaborar el treball de fi de màster, i seguidament les bases teòriques que
justifiquen els fonaments del manual, juntament a una llegenda on es
reflecteixen les terminologies i nomenclatures emprades, per referir-se als
diferents nivells de concreció dins de la mateixa guia.
En segon lloc, el treball parteix de l’anàlisi del currículum d’educació física de
secundària de les Illes Balears, paral·lelament es tenen presents continguts del
currículum espanyol de secundària. Aquest anàlisi parteix de quatre preguntes,
i s’estructura segons les respostes a les mateixes, les quals pretenen explicar
de forma clara els elements que conformen l’estructura curricular.
En tercer lloc, s’ha desenvolupat un apartat de recursos pràctics per docents.
Aquest conté una rúbrica per avaluar les estratègies didàctiques a nivell
metodològic, disposa en el segon punt, d’orientacions per interpretar la
informació que emeten els documents de centre, útils per aplicar amb més
precisió el currículum. És en aquest apartat, on apareixen explicacions sobre
els termes i qüestions que s’han de desenvolupar en cada nivell de concreció, i
quin és el seu responsable o agent interventor. Concloent el tercer apartat, es
comparteixen les bases metodològiques que s’han tingut en compte per
dissenyar i executar l’instrument d’avaluació del treball de camp: el qüestionari.
En quart i darrer lloc, en l’annex podeu consultar un exemple d’unitat didàctica
seguint les premisses d’utilització i adaptació dels elements curriculars, i una
gràfica amb els resultats del qüestionari en forma de mitjana de les respostes.