dc.contributor |
Adrover Quetglas, Bartomeu |
|
dc.contributor.author |
Cuevas Gómez, Urko |
|
dc.date |
2019 |
|
dc.date.accessioned |
2020-02-06T08:00:43Z |
|
dc.date.issued |
2019-05-30 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/11201/150828 |
|
dc.description.abstract |
[cat] La irrupció i consolidació dels dispositius mòbils està configurant una nova
manera d’entendre l’aprenentatge caracteritzada, especialment, per la ubiqüitat
(l’aprenentatge sense barreres físiques ni temporals) i la col·laboració: el
m-learning o aprenentatge mòbil. Tot i que diversos organismes com la
UNESCO ja s’han pronunciat sobre el potencial educatiu dels dispositius mòbils
i sobre la conveniència d’incorporar el m-learning com a estratègia en els
processos d’ensenyament-aprenentatge (E/A), molts de centres, i fins i tot
governs, estan prohibint el seu ús a les aules.
Sense caure en posicions tecnofòbiques ni tecnofíliques, l’estat de la
qüestió d’aquest TFM pretén, d’una banda, analitzar i valorar, seguint les
principals fonts documentals consultades, els possibles avantatges i/o beneficis
que els dispositius mòbils poden aportar al procés d’E/A, així com també els
perills, obstacles, limitacions i reptes que es deriven del seu ús. D’altra banda, i
per concloure amb aquesta anàlisi teòrica, es presenta una síntesi dels
principals usos educatius que s’han donat o poden donar-se als dispositius
mòbils gràcies als seus sensors, serveis integrats i apps.
FInalment, s’ofereix una proposta d’aplicació didàctica centrada en
treballar, amb el suport de l’smartphone, la reflexió crítica pel que fa a l’ús que
es dona als dispositius mòbils i, alhora, els drets humans, contingut específic
de l’àrea de Valors ètics i element transversal del currículum LOMCE. |
ca |
dc.format |
application/pdf |
|
dc.language.iso |
cat |
ca |
dc.publisher |
Universitat de les Illes Balears |
|
dc.rights |
all rights reserved |
|
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
|
dc.subject |
37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure |
ca |
dc.subject.other |
Aprenentatge mòbil |
ca |
dc.subject.other |
Dispositius mòbils |
ca |
dc.subject.other |
Entorns innovadors d’aprenentatge |
ca |
dc.subject.other |
Elements transversals |
ca |
dc.subject.other |
Drets humans |
ca |
dc.title |
Dispositius mòbils i entorns innovadors d’aprenentatge. Una proposta d’activitats amb TACs per a l’aprenentatge dels drets humans |
ca |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/masterThesis |
ca |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
|
dc.date.updated |
2019-11-29T10:07:54Z |
|
dc.date.embargoEndDate |
info:eu-repo/date/embargoEnd/2050-01-01 |
|
dc.embargo |
2050-01-01 |
|
dc.rights.accessRights |
info:eu-repo/semantics/embargoedAccess |
|