Dispositius mòbils i entorns innovadors d’aprenentatge. Una proposta d’activitats amb TACs per a l’aprenentatge dels drets humans

Show simple item record

dc.contributor Adrover Quetglas, Bartomeu
dc.contributor.author Cuevas Gómez, Urko
dc.date 2019
dc.date.accessioned 2020-02-06T08:00:43Z
dc.date.issued 2019-05-30
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/150828
dc.description.abstract [cat] La irrupció i consolidació dels dispositius mòbils està configurant una nova manera d’entendre l’aprenentatge caracteritzada, especialment, per la ubiqüitat (l’aprenentatge sense barreres físiques ni temporals) i la col·laboració: el m-learning o aprenentatge mòbil. Tot i que diversos organismes com la UNESCO ja s’han pronunciat sobre el potencial educatiu dels dispositius mòbils i sobre la conveniència d’incorporar el m-learning com a estratègia en els processos d’ensenyament-aprenentatge (E/A), molts de centres, i fins i tot governs, estan prohibint el seu ús a les aules. Sense caure en posicions tecnofòbiques ni tecnofíliques, l’estat de la qüestió d’aquest TFM pretén, d’una banda, analitzar i valorar, seguint les principals fonts documentals consultades, els possibles avantatges i/o beneficis que els dispositius mòbils poden aportar al procés d’E/A, així com també els perills, obstacles, limitacions i reptes que es deriven del seu ús. D’altra banda, i per concloure amb aquesta anàlisi teòrica, es presenta una síntesi dels principals usos educatius que s’han donat o poden donar-se als dispositius mòbils gràcies als seus sensors, serveis integrats i apps. FInalment, s’ofereix una proposta d’aplicació didàctica centrada en treballar, amb el suport de l’smartphone, la reflexió crítica pel que fa a l’ús que es dona als dispositius mòbils i, alhora, els drets humans, contingut específic de l’àrea de Valors ètics i element transversal del currículum LOMCE. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights all rights reserved
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure ca
dc.subject.other Aprenentatge mòbil ca
dc.subject.other Dispositius mòbils ca
dc.subject.other Entorns innovadors d’aprenentatge ca
dc.subject.other Elements transversals ca
dc.subject.other Drets humans ca
dc.title Dispositius mòbils i entorns innovadors d’aprenentatge. Una proposta d’activitats amb TACs per a l’aprenentatge dels drets humans ca
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.date.updated 2019-11-29T10:07:54Z
dc.date.embargoEndDate info:eu-repo/date/embargoEnd/2050-01-01
dc.embargo 2050-01-01
dc.rights.accessRights info:eu-repo/semantics/embargoedAccess


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics