[cat] El present treball pretén mostrar que la premsa pot ser una font molt vàlida per
crear material contextualitzat i de qualitat de matemàtiques a l’Educació
Secundària Obligatòria (ESO) i, inclús a Batxillerat; amb l’objectiu de
contextualitzar les matemàtiques, sovint impartides de forma abstracta i sense
context, cosa que pot provocar desinterès o animadversió cap a elles.
L’ús de premsa com a mitjà per crear material matemàtic té molts avantatges:
contínuament apareixen notícies noves amb les que es pot renovar el material,
es poden crear activitats contextualitzades i alhora tractar multitud de temes
transversals, es pot fomentar la detecció de fal·làcies i l’esperit crític, entre
altres.
Finalment i per demostrar tot el que s’ha explicat es fa una proposta educativa
dirigida a 4
rt d’ESO a través d’una sèrie de fitxes autocorregibles que consten
de dues parts: una per a l’alumnat i una altra per al professorat. En total, s’han
creat 2 fitxes per a cada un dels 5 blocs dels que consta el currículum del curs
estudiat. Cada fitxa s’analitza amb detall per a poder ser utilitzada a una aula
de 4rt d’ESO, un curs que es creu idoni per treballar amb premsa, tant per la
maduresa dels alumnes, com pel contingut del currículum