Premsa: una oportunitat per apropar les Matemàtiques a l’Alumnat

Show simple item record

dc.contributor Llohis Canals, Ernest
dc.contributor.author Mas Gutiérrez, Pere Guillem
dc.date 2019
dc.date.accessioned 2020-02-06T08:17:09Z
dc.date.available 2020-02-06T08:17:09Z
dc.date.issued 2019-07-19
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/150831
dc.description.abstract [cat] El present treball pretén mostrar que la premsa pot ser una font molt vàlida per crear material contextualitzat i de qualitat de matemàtiques a l’Educació Secundària Obligatòria (ESO) i, inclús a Batxillerat; amb l’objectiu de contextualitzar les matemàtiques, sovint impartides de forma abstracta i sense context, cosa que pot provocar desinterès o animadversió cap a elles. L’ús de premsa com a mitjà per crear material matemàtic té molts avantatges: contínuament apareixen notícies noves amb les que es pot renovar el material, es poden crear activitats contextualitzades i alhora tractar multitud de temes transversals, es pot fomentar la detecció de fal·làcies i l’esperit crític, entre altres. Finalment i per demostrar tot el que s’ha explicat es fa una proposta educativa dirigida a 4 rt d’ESO a través d’una sèrie de fitxes autocorregibles que consten de dues parts: una per a l’alumnat i una altra per al professorat. En total, s’han creat 2 fitxes per a cada un dels 5 blocs dels que consta el currículum del curs estudiat. Cada fitxa s’analitza amb detall per a poder ser utilitzada a una aula de 4rt d’ESO, un curs que es creu idoni per treballar amb premsa, tant per la maduresa dels alumnes, com pel contingut del currículum ca
dc.format application/pdf
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights all rights reserved
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure ca
dc.subject 51 - Matemàtiques ca
dc.subject.other Premsa ca
dc.subject.other Matemàtiques ca
dc.subject.other Contextos ca
dc.subject.other Temes transversals ca
dc.subject.other Secundària ca
dc.title Premsa: una oportunitat per apropar les Matemàtiques a l’Alumnat ca
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.date.updated 2019-11-29T10:50:10Z


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record