[cat] El mot fanzine fa referència a una publicació temàtica amateur realitzada per
aficionats. El format i temes que tracta són molt diversos i se solen publicar amb
pocs recursos. Per aquests motius, és el suport ideal perquè els alumnes treballin
la recerca i síntesi d’informació per representar-la d’una manera gràfica i visual. A
més, es pot plantejar el fanzine com un projecte de treball cooperatiu o lligar-lo a
altres activitats, com per exemple setmanes de ciència o culturals als instituts,
activitats de divulgació per part dels alumnes a companys de cursos inferiors o
d’altres classes o projecte relacionat amb les TIC (per exemple, es poden seguir
pautes d’un blog fet pel docent o com a producte final d’un webquest). El meu
objectiu amb aquest TFM és fomentar la participació a classe, el treball cooperatiu i
l’ús de les TIC mitjançant la producció d’un fanzine amb els alumnes. El treball està
enfocat als alumnes de 3r d’ESO dins el bloc 4 del currículum (Les persones i la
salut. Promoció de la salut) i centrat en el contingut Les substàncies addictives: el
tabac, l’alcohol i altres drogues. Problemes associats. En definitiva, el fanzine és un
mitjà molt plàstic que permet als alumnes reflectir els seus interessos.