[cat] La finalitat d’aquest treball és mostrar com l’Educació Física (F.F.) permet que l’infant
es desenvolupi dintre d’un entorn inclusiu i que tengui les seves necessitats
cobertes. Per elaborar-lo, s’ha realitzat una anàlisi documental a partir de diferents
bases de dades per tal de recopilar una informació que respongués a la necessitat
de conèixer quines són les particularitats que defineixen una E.F. inclusiva.
Aquest treball d’investigació està centrat a analitzar les singularitats que té l’àrea
d’E.F. per poder afirmar posteriorment que és una matèria que integra uns valors i
principis que fan que de per si sigui inclusiva i respongui de manera beneficiosa a la
diversitat existent dins les aules. És tasca del professorat; introduir les pertinents
adaptacions per aquells infants que presenten unes necessitats específiques i per
poder fer un procés d’ensenyament-aprenentatge requereixin algunes modificacions.
No obstant això, perquè aquestes adaptacions siguin apropiades han d’anar de la
mà d’unes actituds competents dels mestres, d’uns recursos humans i materials que
doni resposta a cada infant i, no menys important, d’unes instal·lacions educatives
que tenguin en compte les necessitats de tots.
[eng] The main goal of this research is to show how Physical Education allows kids to grow
and develop in an inclusive environment, where all their needs are covered. To
elaborate it, a documental analysis has been made based on different data bases in
order to gather information that responds to the need of knowing which are the
particularities that define an inclusive Physical Education.
This research focuses on analysing the singularities of the Physical Education area
to later confirm it to be a subject that integrates values that make it inclusive and
responds in a beneficial way to the demanding diversity that exists in the classroom.
It is the teachers’ job to introduce adaptations to those children who have specific needs and are in need of modifications in order to complete the process of teachinglearning. However, for these adaptations to be appropriate they must be
accompanied by the teachers’ competent attitudes, human resources and materials
that answer to every child, and no less important, by educational facilities that fit to
the needs of all.