El context sociocultural i la implicació familiar en el desenvolupament del llenguatge en l’alumnat d’educació primària

Show simple item record

dc.contributor Aguilar Mediavilla, Eva María
dc.contributor.author Burguera Clar, Mª Mercedes
dc.date 2020
dc.date.accessioned 2020-02-18T11:13:32Z
dc.date.available 2020-02-18T11:13:32Z
dc.date.issued 2020-02-18
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/150904
dc.description.abstract [cat] Un procés de gran importància per al desenvolupament de l'ésser humà és l'adquisició del llenguatge, ja que d’ell en depèn el bon funcionament d'altres àrees com la cognitiva, la social, la emocional i els processos d’autoregulació de la conducta. Hi ha diversos estudis sobre diferents factors que afecten el desenvolupament del llenguatge. Aquest estudi es dirigeix a analitzar si el nivell sociocultural, els hàbits lectors familiars i el grau d’implicació de la família poden afectar el desenvolupament de l’expressió i de la comprensió oral i escrita del llenguatge de l’infant. S’ha utilitzat una mostra de 74 infants als quals se’ls han administrat dues proves de llenguatge estandarditzades, el PROLEC-R i el CELF-5, i un qüestionari sobre el nivell sociocultural i l’hàbit lector familiar. A més s’ha parlat amb els tutors i les tutores de cada curs sobre el grau d’implicació familiar en el centre educatiu. Els resultats obtinguts mostren com hi ha una relació entre el nivell de llenguatge expressiu i comprensiu dels infants segons el grau d’implicació familiar, el nivell d’estudis del pare, el temps diari que llegeixen els infants. ca
dc.description.abstract [eng] Language acquisition is one of the most important developmental processes for human. Functioning of other areas such as cognitive, social, emotional and processes that self-regulate behaviour depends of language. Several studies have shown different factors affecting language development. Current study aims to analyse the influence of sociocultural level, family reading habits and the family’s level on the development of speaking as well as listening and written comprehension of the child's language. The sample is composed of 74 children. All the children were evaluated with two standardised language tests, PROLEC-R and CELF-5, and a questionnaire about the family’s sociocultural level and reading habits. Each school tutor informed about the level of familiar involvement at school. The results show a relationship between oral language abilities and familiar involvement, the father’s level of education, and the amount of time the child spends reading each day. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights all rights reserved
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure ca
dc.subject 373 - Ensenyament primari i secundari ca
dc.subject.other llenguatge, desenvolupament, nivell sociocultural, entorn familiar, estímul lingüístic, rendiment escolar, hàbit lector, implicació familiar ca
dc.subject.other language, development, sociocultural level, family environment, linguistic stimulus, school performance, reading habits, family involvement ca
dc.title El context sociocultural i la implicació familiar en el desenvolupament del llenguatge en l’alumnat d’educació primària ca
dc.type info:eu-repo/semantics/bachelorThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics