Estudi dels fenòmens de contacte de llengües en el lèxic d’estudiants de sisè de primària

Show simple item record

dc.contributor Vanrell Bosch, Maria del Mar
dc.contributor.author Pujadas Mestre, Francesca Aina
dc.date 2020
dc.date.accessioned 2020-02-27T10:59:41Z
dc.date.available 2020-02-27T10:59:41Z
dc.date.issued 2020-02-27
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/150950
dc.description.abstract [cat] El present treball és una proposta d’anàlisi dels fenòmens de contacte de llengües que es manifesten a la llengua oral d’una petita mostra d’alumnes de 6è de primària del municipi de Campanet. L’objectiu principal és detectar els fenòmens que es produeixen com a conseqüència del contacte entre llengües a nivell lèxic per poder establir una classificació i calcular el pes dins el corpus, emmarcat dins el seu context històric i terminològic. Aquesta anàlisi segueix la línia d’investigació en sociolingüística educativa dut a terme per Sendra (2012), per poder comparar resultats, tot i la diferent magnitud d’investigació. Entre les conclusions més significatives sobre els fenòmens detectats, destaca el castellà com a llengua donant en quasi tots els casos, el manlleu com a fenomen més utilitzat i el nom com a categoria gramatical més manllevada. ca
dc.description.abstract [eng] This work analyses the language contact phenomena shown in the oral language of a small sample of 6th grade students in the town of Campanet. The thesis main objective is to detect the phenomena that occur at a lexical level as a consequence of language contact, in order to classify them and calculate the weight they have within the corpus, taking into account the current historical and terminological context. This analysis follows the line of research in educational sociolinguistics carried out by Sendra (2012), which allows us to compare results, despite the different scope of the research. Among the most significant conclusions about the detected phenomena, it is worth noting that Spanish is the donor language in almost all cases, that the use of language loans is the most repeated phenomenon and that nouns are the most adopted grammatical category ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights all rights reserved
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject 373 - Ensenyament primari i secundari ca
dc.subject.other Fenòmens de contacte de llengües ca
dc.subject.other llengua catalana ca
dc.subject.other nivell lèxic ca
dc.subject.other manlleus ca
dc.title Estudi dels fenòmens de contacte de llengües en el lèxic d’estudiants de sisè de primària ca
dc.type info:eu-repo/semantics/bachelorThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record