[cat] Amb aquest Treball de Fi de Màster de Formació del Professorat es pretendrà
analitzar de manera crítica els continguts tradicionals de la narrativa, més
concretament a la literatura de fantasia o ciència-ficció en el primer cicle
d’Educació Secundària Obligatòria, tot fent una proposta didàctica. Per una
banda, en un primer bloc (de caràcter teòric), es farà esment a la literatura i com
aquesta és tractada en el currículum educatiu, també es veurà el recorregut
històric de la ciència-ficció en la literatura catalana i, seguidament, s’explicarà la
importància de la literatura en el desenvolupament de la imaginació dels
alumnes. A partir d’aquest punt, i en un segon bloc (de caràcter més pràctic), es
desenvoluparà una proposta didàctica basada en diferents activitats treballant el
gènere fantàstic i de ciència-ficció dins les aules, tot fent un apropament als
gèneres textuals i de la seva tipologia.
Un dels principals objectius d’aquesta proposta és alimentar l’afany dels
alumnes en pro de la lectura a través de metodologies no innovadores però
oblidades, tot i que sembla que darrerament han anat agafant pes, sempre tenint
en compte les TIC i l’atenció a la diversitat. Alhora, es vol donar l’oportunitat
perquè els alumnes participin de la literatura, per augmentar el seu atractiu com
a eina de gestió de llurs experiències