dc.contributor |
Munar Munar, Felip |
|
dc.contributor.author |
Rotger Fernández, Albert |
|
dc.date |
2019 |
|
dc.date.accessioned |
2020-03-12T08:48:50Z |
|
dc.date.issued |
2019-07-19 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/11201/151033 |
|
dc.description.abstract |
[cat] Amb aquest Treball de Fi de Màster de Formació del Professorat es pretendrà
analitzar de manera crítica els continguts tradicionals de la narrativa, més
concretament a la literatura de fantasia o ciència-ficció en el primer cicle
d’Educació Secundària Obligatòria, tot fent una proposta didàctica. Per una
banda, en un primer bloc (de caràcter teòric), es farà esment a la literatura i com
aquesta és tractada en el currículum educatiu, també es veurà el recorregut
històric de la ciència-ficció en la literatura catalana i, seguidament, s’explicarà la
importància de la literatura en el desenvolupament de la imaginació dels
alumnes. A partir d’aquest punt, i en un segon bloc (de caràcter més pràctic), es
desenvoluparà una proposta didàctica basada en diferents activitats treballant el
gènere fantàstic i de ciència-ficció dins les aules, tot fent un apropament als
gèneres textuals i de la seva tipologia.
Un dels principals objectius d’aquesta proposta és alimentar l’afany dels
alumnes en pro de la lectura a través de metodologies no innovadores però
oblidades, tot i que sembla que darrerament han anat agafant pes, sempre tenint
en compte les TIC i l’atenció a la diversitat. Alhora, es vol donar l’oportunitat
perquè els alumnes participin de la literatura, per augmentar el seu atractiu com
a eina de gestió de llurs experiències |
ca |
dc.format |
application/pdf |
|
dc.language.iso |
cat |
ca |
dc.publisher |
Universitat de les Illes Balears |
|
dc.rights |
all rights reserved |
|
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
|
dc.subject |
37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure |
ca |
dc.subject |
82 - Literatura |
ca |
dc.subject.other |
Narrativa |
ca |
dc.subject.other |
Ciència-ficció |
ca |
dc.subject.other |
Literatura |
ca |
dc.subject.other |
Pedrolo |
ca |
dc.subject.other |
Educació |
ca |
dc.title |
La literatura de ciència-ficció en el currículum de Llengua i Literatura Catalanes: anàlisi i propostes |
ca |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/masterThesis |
ca |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
|
dc.date.updated |
2019-11-29T10:13:51Z |
|
dc.date.embargoEndDate |
info:eu-repo/date/embargoEnd/2050-01-01 |
|
dc.embargo |
2050-01-01 |
|
dc.rights.accessRights |
info:eu-repo/semantics/embargoedAccess |
|