[cat] El caràcter multidisciplinari dels processos de desenvolupament de jocs
que combinen so, art, sistemes de control, intel·ligència artificial (IA) i factors
humans, fan que la pràctica de desenvolupament de videojocs sigui diferent del
desenvolupament tradicional. Aquest treball comença amb un estudi de les
diferents plataformes utilitzades en el desenvolupament de videojocs des de
l’origen d’aquests fins a l’actualitat, centrant-se en les primeres fases del cicle de
vida.
Seguidament, s’investiga i es fa un anàlisi sobre els diferents mètodes àgils
emprats a la nostra branca de la informàtica, més concretament als videojocs. Es
realitza una recerca dels mètodes més emprats i una compilació d’articles
específics de cada un d’ells. D’aquest anàlisi se’n extreuen una sèrie de problemes
que no queden resolts amb cada un dels mètodes individualment.
Finalment, es proposa un nou mètode àgil a partir de la fusió de diferents
mètodes existents i alhora s’introdueixen nous aspectes que intenten eliminar certa
problemàtica que no resolia cap d’ells per separat.