[cat] En el següent Treball de Fi de Màster es presenten els resultats d'un estudi sobre
els aspectes d'orientació de les dues Escola-Institut (EI, centres públics que
acullen en una mateixa institució, educació infantil, primària i secundària) posats
en marxa a les Illes Balears a partir d’aquest curs acadèmic. L'estudi revisa
aspectes d'orientació i transició entre etapes d'aquests centres i contrasta entre
ells aquest nou funcionament. Per l’estudi s’utilitzen qüestionaris contestats per
responsables de l'orientació del dos centres, integrants de les seves AMIPA,
tutors i membres dels seus equips directius. S’han identificat visions diferents de
les pràctiques d'orientació en funció del centre, de la persona enquestada i del
seu rol. Les EI suposen, a la llum de l'estudi, una alternativa eficaç, no només
per a la millor articulació entre etapes sinó també per lluitar contra les
desigualtats i les situacions de vulnerabilitat.
[eng] This document presents the results of a study on the orientation aspects of the
two Schools-High Schools (S-HS, a type of educational public center delivering
primary and secondary education in a single institution) carried out in the Balearic
Islands this last academic course. The survey has evaluated guidance and
transfer projects in these type of schools. Questionnaires are used in the survey,
and they were addressed to principals, tutors, and families associations. Several
different guidance practices were identified with different perceptions depending
on the profile of the respondent. On the basis of the results, S-HS are a good
alternative to face inequity and vulnerability in education.