De l'escola al barri: una aproximació teòrica de l'art comunitari com element transformador cap a escoles i societats inclusives

Show simple item record

dc.contributor Verger Gelabert, Sebastià
dc.contributor.author Seguí Perelló, Maria Antònia
dc.date 2019
dc.date.accessioned 2020-04-20T08:58:28Z
dc.date.issued 2019-01-14
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/152037
dc.description.abstract [cat] El present treball pretén donar la volta a la concepció negativa i perillosa que el sistema educatiu i la ciutadania actual s’estigma del carrer, per una visió positiva d’aquest espai informal i públic generador d’oportunitats, sobretot per aquells col·lectius en risc d’exclusió social, i de convivència comunitària on contextualitzar les pràctiques educatives. Per tant, es detalla la necessitat de passar d’un públic passiu a l’apoderament ciutadà; i de l’espai tancat al territori a través de l’art comunitari i els elements inclusius que s’amaguen darrera la seva praxis. Per aquest motiu, es realitza un anàlisi bibliogràfic dels orígens, evolució i beneficis psicosocials de l’art comunitari, com també del seu estat actual i del millor model d’intervenció educativa, acompanyat d’un manual de recursos sobre pràctiques artístiques comunitàries per a guiar la tasca docent i ciutadana cap a escoles i societats més inclusives ca
dc.description.abstract [eng] The current research work has the aim to change the negative and dangerous conception that the educative system and the present society have stigmatized about streets, to another positive perception of the colloquial and public places that generates opportunities, particularly in groups at risk of social exclusion, and of community coexistence where contextualizing educational methods. Therefore, there is an emphasis to pass from a passive public, to citizen empowerment; and, from the closed areas to the public territories, all through the community art and the inclusive tools that are behind that practice. For it, a bibliographic analysis from the roots, evolution and psychosocial benefits of community art is carried out, as well as it present situation and the best educational intervention model, complemented with a resources manual about art community practices, to guide the teaching work and citizens, towards more inclusive schools and societies. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights all rights reserved
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure ca
dc.subject 374 - Ensenyament extraescolar. Educació d'adults ca
dc.subject 376 - Educació especial ca
dc.subject.other Carrer ca
dc.subject.other Apoderament ciutadà ca
dc.subject.other Art comunitari ca
dc.subject.other Elements inclusius ca
dc.subject.other Anàlisi bibliogràfic ca
dc.subject.other Beneficis psicosocials ca
dc.subject.other Pràctiques artístiques comunitàries ca
dc.subject.other Streets ca
dc.subject.other Citizen empowerment ca
dc.subject.other Community art ca
dc.subject.other Inclusive tools ca
dc.subject.other Bibliographic analysis ca
dc.subject.other Psychosocial benefits ca
dc.subject.other Art community practices ca
dc.title De l'escola al barri: una aproximació teòrica de l'art comunitari com element transformador cap a escoles i societats inclusives ca
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.date.updated 2019-11-29T10:52:39Z
dc.date.embargoEndDate info:eu-repo/date/embargoEnd/2050-01-01
dc.embargo 2050-01-01
dc.rights.accessRights info:eu-repo/semantics/embargoedAccess


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics