[cat] El present treball és una proposta didàctica que vol afavorir el treball
interdisciplinari, cooperatiu, inclusiu, col·laboratiu i en xarxa entre dos mòduls
corresponents a dos cicles formatius i de dos centres educatius diferents (1r
curs del CFGM de Cuina de l'IES Puig de Sa Font, Son Servera, i el 2n curs del
CFGS de Màrqueting i Publicitat de l'IES Manacor).
L’esmentada col·laboració entre centres pretén que els alumnes de l’IES Puig
de Sa Font del Cicle Formatiu de Cuina elaborin un Showcooking, mentre que
els alumnes de l’IES Manacor del Cicle Formatiu de Màrqueting i Publicitat
serien els encarregats de confeccionar tot el pla de publicitat i difusió relacionat
amb l’esmentat Showcooking. Aquesta proposta té l'objectiu de millorar la
participació de l'alumnat en el seu procés d'aprenentatge, d'una forma més
activa, i augmentar la seva motivació.
S’ha optat per la utilització d’una metodologia activa, com és l'Aprenentatge
Basat en Projectes (ABP), que farà que l'alumnat se situï en un escenari
realista, de tal forma que l'alumnat podrà adquirir una major preparació per a
integrar-se en el món real, en el qual s’hauran d'iniciar una vegada hagin
finalitzat els seus estudis.
Es pretén que l’alumnat adquireixi les següents competències transversals:
competències comunicatives (l’alumnat haurà de fer una exposició oral i una
redacció descriptiva), audiovisual per fer el muntatge de l’enregistrament,
cultural (l’alumne haurà de cercar receptes típiques relacionades amb el seu
lloc d’origen), digital (haurà de tractar la informació), matemàtica per poder
realitzar l’escandall, aprendre a aprendre, i competències personals
d’autonomia, iniciativa personal, treball en equip, gestió del temps,
responsabilitat, resolució de conflictes.
[eng] This paper is an educational proposal designed to foster interdisciplinary,
cooperative, inclusive and collaborative work and networking between two
modules corresponding to two educational cycles from two different secondary
schools: the first year of the CFGM (Middle Grade Educational Cycle) in
Cooking at the IES Puig de Sa Font in Son Servera and the second year of the
CFGS (Higher Grade Educational Cycle) in Marketing and Advertising at the
IES Manacor).
The objective of this collaboration between the schools is for the Cooking
Course students from the IES Puig de Sa Font to prepare a cooking show, while
those from the IES Manacor Marketing and Advertising Course prepare an
advertising and publicity campaign for the show. The objective of this proposal
is to encourage the students to participate more actively in their learning
process and, as a consequence, increase their motivation.
An active methodology ‒Project-Based Learning (PBL)‒ has been chosen. This
places students in realistic situations that better prepare them for what they will
encounter in the real world when they have completed their studies.
The students will be expected to acquire the following transversal skills:
communications skills (they will have to give an oral presentation and write a
descriptive text), audiovisual skills (to design the stage setting for the
recording), cultural skills (the students will have to seek out traditional recipes
associated with their place of origin), digital skills (to process the information),
maths skills (to prepare the pricing), learning to learn, and the personal skills of
autonomy, personal initiative, teamwork, time management, responsibility and
conflict resolution.