[cat] L’estudi del paisatge i dels canvis que en ell succeeixen, han de tenir una important
rellevància dins de l'àmbit educatiu. Les transformacions produïdes en les zones proposades
(Club Marítim Molinar del Llevant, Es Portitxolet, Es Portitxol, Can Pere Antoni i el Parc de
la Mar), no són tractades dins les aules i, en ser un entorn proper, és interessant tractar-ho de
manera directa, fent un itinerari per la zona i experimentar-ho de primera mà.
El present TFG pretén potenciar la integració d'aquest contingut, sobretot dins l'àmbit
escolar, concretament en el segon cicle d'Educació Primària, aprofitant així el gran valor
didàctic que posseeix en si mateix. A més, s'utilitza l'entorn local i pròxim per a treballar el
canvi del paisatge fora de l'aula, fomentant així el desenvolupament d'actituds de valoració i
respecte enfront del medi, alhora que l’alumnat comprèn i coneix el seu entorn més pròxim.
[spa] The study of the landscape and the changes that happen in it must have a significant
relevance in the educational field. The transformations produced in the proposed areas (Club
Marítim Molinar del Llevant, Es Portitxolet, Es Portitxol, Can Pere Antoni i el Parc de la
Mar), are not treated in the classrooms and, as they are a nearby environment, it is interesting
to treat since it permits direct access to information, making an itinerary for the area and
experiencing it at first-hand.
The present TFG aims to promote the integration of this content, especially in the
school setting, specifically in the second cycle of Primary Education, taking advantage of the
huge didactic value that it possesses. In addition, the local and nearby environment is used to
work the change on landscape outside the classroom, encouraging the development of
attitudes of appreciation and respect towards the environment, while the students understand
and know their closest environment.