Associació dels videojocs a la personalitat dels infants de 9 a 13 anys

Show simple item record

dc.contributor López Penadés, Raül
dc.contributor.author Moreno Obrador, Maria del Mar
dc.date 2019
dc.date.accessioned 2020-05-14T10:10:37Z
dc.date.available 2020-05-14T10:10:37Z
dc.date.issued 2020-05-14
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/152373
dc.description.abstract [cat] Cada vegada més nins i nines juguen a videojocs, a més a més comencen a jugar en edats més primerenques. A l’hora de triar la categoria de joc, la majoria d’ells prefereixen jugar a videojocs violents, sobretot els nins. Amb el present treball es pretén estudiar principalment, l’associació entre els videojocs violents i la personalitat dels nins i nines que comprenen edats entre 9 i 13 anys. Per fer-ho, s’ha realitzat un estudi amb una mostra de 142 nins i nines de dues escoles diferents de Mallorca. S’ha avaluat la personalitat (BFI-10), en nivell d’exposició a videojocs violents (VVE), el nivell socioeconòmic (SES), i altres qüestions relacionades amb els videojocs. Les dades indiquen que sí que existeix relació entre la personalitat i aquells nins i nines jugadors de videojocs violents, però únicament en el factor amabilitat i en aquells que fa més de quatre anys que juguen. Els nins que duen més temps jugant a videojocs violents són menys amables. En els altres factors no es va veure una correlació significativa, tot i que es podia observar que els qui duien jugant més de quatre anys a videojocs violents presentaven més neuroticisme. ca
dc.description.abstract [spa] More and more boys and girls use to play videogames. Moreover, they start playing in earlier ages. Most of them prefer to play violent videogames, especially boys. The aim of this academic work is to study the connection between violent videogames and personality among boys and girls from 9 to 13 years old. In this work, there have taken part 142 pupils (48% boys and 52% girls) belonging to two different schools of Mallorca. The personality (BFI-10), violent videogame exposure, socioeconomic status, and other questions related to videogames have been evaluated. The results indicate that there is a relationship between personality and boys and girls who play violent videogames, but just in agreeableness and with the ones who have been playing videogames for more than four years. Children who have spent more time playing violent videogames are less agreeable. There isn’t a significant correlation with the other personality factors. However, children who have been playing violent videogame more than four years were more neurotic. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights all rights reserved
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure ca
dc.subject 373 - Ensenyament primari i secundari ca
dc.subject.other Personalitat ca
dc.subject.other Infants ca
dc.subject.other Gènere ca
dc.subject.other Educació ca
dc.subject.other Videojocs violents ca
dc.subject.other Personality ca
dc.subject.other Children ca
dc.subject.other Gender ca
dc.subject.other Education ca
dc.subject.other Violent videogames ca
dc.title Associació dels videojocs a la personalitat dels infants de 9 a 13 anys ca
dc.type info:eu-repo/semantics/bachelorThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics