dc.contributor |
Alzina Seguí, Pere Jaume |
|
dc.contributor.author |
Mesquida Pons, Sandra |
|
dc.date |
2019 |
|
dc.date.accessioned |
2020-05-21T09:40:52Z |
|
dc.date.available |
2020-05-21T09:40:52Z |
|
dc.date.issued |
2020-05-21 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/11201/152500 |
|
dc.description.abstract |
[cat] El present treball analitza el trastorn d’espectre autista i presenta una intervenció mitjançant l’estimulació multisensorial com a eina per beneficiar a l’alumnat TEA en la millora de la seva qualitat de vida. Els sentits aporten informació del món que ens envolta, és per això que treballar amb estímuls controlats per afavorir els sentits i així poder aprendre pot ajudar al desenvolupament cognitiu de les persones TEA.
Al llarg del treball s’especifiquen models d’intervenció pels alumnes TEA i una intervenció concreta basada en l’estimulació multisensorial. S’ha de tenir en compte que cada intervenció, així com la seva avaluació, ha de ser individualitzada i encaminada a millorar aspectes específics de cada alumne en concret, ja que tot i presentar el mateix trastorn no sempre presenten les mateixes característiques.
Es tracta la importància d’una atenció primerenca per poder atendre les necessitats de l’alumnat TEA i poder donar resposta el més aviat possible, així com la importància del treball conjunt amb la família pel correcte desenvolupament de l’alumnat. |
ca |
dc.description.abstract |
[eng] This project analyzes the autism spectrum disorder and presents an intervention by means of multisensory stimulation as a tool to benefit students in the improvement of their quality of life. The senses provide information about the world around us, that’s why working with controlled stimuli to favor the senses and so being able to learn can help the cognitive development of people with ASD. Throughout the work, models of intervention by the ASD students and a concrete intervention based on multisensory stimulation are specified. It has to be taken into account that each intervention, as well as its evaluation, has to be individualized and aimed at improving specific aspects of each individual student, since despite presenting the same disorder do not always have the same characteristics. This concerns the importance of early attention in order to be able to meet the needs of the students ASD and to be able to respond as much as possible, as well as the importance of the joint work with the family for the correct development of the students. |
ca |
dc.format |
application/pdf |
|
dc.language.iso |
cat |
ca |
dc.publisher |
Universitat de les Illes Balears |
|
dc.rights |
all rights reserved |
|
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
|
dc.subject |
37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure |
ca |
dc.subject |
373 - Ensenyament primari i secundari |
ca |
dc.subject |
376 - Educació especial |
ca |
dc.subject.other |
Estimulació multisensorial |
ca |
dc.subject.other |
Autisme |
ca |
dc.subject.other |
Intervenció |
ca |
dc.subject.other |
Estímuls |
ca |
dc.subject.other |
Sentits |
ca |
dc.subject.other |
Aprenentatge |
ca |
dc.subject.other |
Multisensory stimulation |
ca |
dc.subject.other |
Autism |
ca |
dc.subject.other |
Intervention |
ca |
dc.subject.other |
Stimulus |
ca |
dc.subject.other |
Senses |
ca |
dc.subject.other |
Learning |
ca |
dc.title |
Estimulació multisensorial en alumnat amb TEA |
ca |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/bachelorThesis |
ca |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
|