Estimulació multisensorial en alumnat amb TEA

Show simple item record

dc.contributor Alzina Seguí, Pere Jaume
dc.contributor.author Mesquida Pons, Sandra
dc.date 2019
dc.date.accessioned 2020-05-21T09:40:52Z
dc.date.available 2020-05-21T09:40:52Z
dc.date.issued 2020-05-21
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/152500
dc.description.abstract [cat] El present treball analitza el trastorn d’espectre autista i presenta una intervenció mitjançant l’estimulació multisensorial com a eina per beneficiar a l’alumnat TEA en la millora de la seva qualitat de vida. Els sentits aporten informació del món que ens envolta, és per això que treballar amb estímuls controlats per afavorir els sentits i així poder aprendre pot ajudar al desenvolupament cognitiu de les persones TEA. Al llarg del treball s’especifiquen models d’intervenció pels alumnes TEA i una intervenció concreta basada en l’estimulació multisensorial. S’ha de tenir en compte que cada intervenció, així com la seva avaluació, ha de ser individualitzada i encaminada a millorar aspectes específics de cada alumne en concret, ja que tot i presentar el mateix trastorn no sempre presenten les mateixes característiques. Es tracta la importància d’una atenció primerenca per poder atendre les necessitats de l’alumnat TEA i poder donar resposta el més aviat possible, així com la importància del treball conjunt amb la família pel correcte desenvolupament de l’alumnat. ca
dc.description.abstract [eng] This project analyzes the autism spectrum disorder and presents an intervention by means of multisensory stimulation as a tool to benefit students in the improvement of their quality of life. The senses provide information about the world around us, that’s why working with controlled stimuli to favor the senses and so being able to learn can help the cognitive development of people with ASD. Throughout the work, models of intervention by the ASD students and a concrete intervention based on multisensory stimulation are specified. It has to be taken into account that each intervention, as well as its evaluation, has to be individualized and aimed at improving specific aspects of each individual student, since despite presenting the same disorder do not always have the same characteristics. This concerns the importance of early attention in order to be able to meet the needs of the students ASD and to be able to respond as much as possible, as well as the importance of the joint work with the family for the correct development of the students. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights all rights reserved
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure ca
dc.subject 373 - Ensenyament primari i secundari ca
dc.subject 376 - Educació especial ca
dc.subject.other Estimulació multisensorial ca
dc.subject.other Autisme ca
dc.subject.other Intervenció ca
dc.subject.other Estímuls ca
dc.subject.other Sentits ca
dc.subject.other Aprenentatge ca
dc.subject.other Multisensory stimulation ca
dc.subject.other Autism ca
dc.subject.other Intervention ca
dc.subject.other Stimulus ca
dc.subject.other Senses ca
dc.subject.other Learning ca
dc.title Estimulació multisensorial en alumnat amb TEA ca
dc.type info:eu-repo/semantics/bachelorThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics