Els desafiaments físics cooperatius a l’àmbit d’Educació Física

Show simple item record

dc.contributor Vidal Conti, Josep
dc.contributor.author Clos del Jesús, Bea
dc.date 2019
dc.date.accessioned 2020-05-25T20:37:44Z
dc.date.available 2020-05-25T20:37:44Z
dc.date.issued 2020-05-25
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/152581
dc.description.abstract [cat] La fonamentació de l’Aprenentatge Cooperatiu com a metodologia efectiva a l’aula és una qüestió psicològica i pedagògica, és a dir, els estudis actuals sobre com aprèn l’ésser humà, com processa la informació i com la reté, indiquen que l’aprenentatge és un procés social en el qual la interacció amb altres aprenents del mateix nivell cognitiu implica un major processament de la informació. Sense aprofundir en matèria, cal indicar que això és possible gràcies a la interacció entre dos alumnes que s’enfronten junts a una tasca que dóna lloc a un conflicte sòcio-cognitiu. En aquest sentit, l’estructura de l’aula cooperativa és complexa, ja que es dissenyen grups cooperatius en els quals es fomenta l’heterogeneïtat dels seus components; alumnes que, dins de la mateixa zona de desenvolupament pròxim, difereixen en competències, habilitats i altres característiques personals que han d’aprendre progressivament a treballar de manera conjunta. Introduir l’Aprenentatge Cooperatiu a les sessions d’Educació Física mitjançant desafiaments físics cooperatius pot ésser una alternativa efectiva i enriquidora cap a l’assoliment d’un clima positiu i d’un aprenentatge significatiu en el món actual de l’educació. ca
dc.description.abstract [eng] Cooperative Learning is an effective methodology in the classroom based on how human beings learn, how they process information and how to retain it. Learning is a social process in which the interaction with other learners with the same cognitive level implies a higher retention of the information. This is possible thanks to the interaction between two students who face together a task that causes a social cognitive conflict. The structure of the cooperative classroom is complex due to the heterogeneity of their components, because students differ in skills, abilities and other personal characteristics. They must learn progressively to work together. Introducing Cooperative Learning in Physical Education sessions through cooperative physical challenges, can be an effective alternative to achieve a positive climate and a significant learning in the current education. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights all rights reserved
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure ca
dc.subject 373 - Ensenyament primari i secundari ca
dc.subject.other Desafiaments físics cooperatius ca
dc.subject.other Aprenentatge Cooperatiu ca
dc.subject.other Educació Física ca
dc.subject.other Mitjà o recurs didàctic ca
dc.subject.other Jocs ca
dc.subject.other Cooperative physical challenges ca
dc.subject.other Cooperative Learning ca
dc.subject.other Physical education ca
dc.subject.other Medium or didactic resource ca
dc.subject.other Games ca
dc.title Els desafiaments físics cooperatius a l’àmbit d’Educació Física ca
dc.type info:eu-repo/semantics/bachelorThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics