L’atenció de la diversitat afectiva i sexual en l’àmbit escolar. Una aproximació de la realitat dels centres educatius de Manacor

Show simple item record

dc.contributor Salvà Mut, Francesca
dc.contributor.author Gelabert Caldentey, Margalida
dc.date 2019
dc.date.accessioned 2020-05-25T21:04:54Z
dc.date.available 2020-05-25T21:04:54Z
dc.date.issued 2020-05-25
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/152584
dc.description.abstract [cat] La sexualitat forma part del ésser de cada persona, i cada una la viu de forma individual i personal. Per aquest motiu, no es pot parlar de sexualitat en singular, sinó de diversitat sexual. Hi ha un gran ventall de possibilitats pel que a l’orientació sexual i la identitat de gènere. Ara bé, la societat actual està estructurada de manera que entén la heteronormativitat com a naturalesa humana i dominada per una masculinitat hegemònica. D’aquesta manera, s’estableixen uns rols i estereotips diferents per a homes i dones, justificats a partir d’aquesta heteronormativitat. Per tant, totes aquelles persones que no encaixin dins aquesta cultura dominant, són rebutjades per la societat. Finalment, és important destacar la importància del paper de l’escola a l’hora de promoure aquesta cultura o de modificar-la, permetent el desenvolupament integral de cada una, el respecte a la diversitat i l’expressió amb total llibertat de la pròpia sexualitat. ca
dc.description.abstract [eng] The sexuality forms part of the being of each person, and each one lives it of individually and personally. For this reason, can not speak of sexuality in singular, but of sexual diversity. There are many possibilities to expres the sexual orientation and the identity of gender. Now well, the current society is structured so that it understands the heteronormativity as a human nature and dominated by hegemonic masculinity. This way, the society establish some rols and different stereotypes for men and women, justified by this heteronormativity. Therefore, all those people that not fix in this dominant culture, are refused by the society. Finally, it is important to highlight the importance of the paper of school to promote this culture or to modify it, allowing the integral development of each person, respecting diversity and showing with total freedom own sexuality. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights all rights reserved
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure ca
dc.subject.other Diversitat afectiva i sexual ca
dc.subject.other Discriminació ca
dc.subject.other Escola ca
dc.subject.other Coeducació ca
dc.title L’atenció de la diversitat afectiva i sexual en l’àmbit escolar. Una aproximació de la realitat dels centres educatius de Manacor ca
dc.type info:eu-repo/semantics/bachelorThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics