[cat] Actualment, les noves tecnologies de la informació i la comunicació (TIC), formen ja part de la nostra cultura i del nostre dia a dia tant en l’àmbit professional com en el personal. La tecnologia continua avançant a un ritme molt ràpid, però no hem d’oblidar que qui està darrere dels ordinadors, tabletes o smartphones som les persones, que no tenim xips ni circuits elèctrics però sí una cosa molt més potent que són les emocions.
Per això, en aquest treball ens centrarem en les conseqüències que estan tenint les TIC dins les relacions emocionals i socials. Mitjançant un qüestionari inicial individual sobre l’ús d’Internet i el sociograma CESC ens endinsarem en els possibles canvis de les relacions socials dels joves i, per tant, si la socialització s’està veient afectada i transformada.
D’una banda, els resultats obtinguts d’aquesta investigació assenyalen que els nens utilitzen més les TIC per jugar, per comunicar-se amb els seus amics i per fer-ne de nous. A més, dins la mostra elegida tant els alumnes populars i sociables com els agressius i rebutjats són els que més s’endinsen dins la xarxa. Aquesta forma indirecta de comunicació posarà a prova la seva fortalesa emocional.
D’altra banda, veurem com les relacions familiars també poden quedar afectades per la manca de comunicació i diàleg entre la família que potencia l’individualisme de la societat actual.
Finalment, no hem d’oblidar que les persones som éssers més emotius que racionals i és precisament per això que hem de rebre una educació i formació en intel·ligència emocional abans que la tecnològica.
[eng] Currently, new information and communication technologies (ICT) are part of our culture and our daily lives, both in the professional field and in the personal. Technology is still moving at a very fast pace, but we must not forget that those behind the computers, tablets or smartphones are people, we do not have chips or electrical circuits, but something much more powerful than the emotions
For this reason, in this paper we will focus on the consequences that ICTs are having within emotional and social relationships. Through an initial individual questionnaire about the use of the Internet and the CESC sociogram, we will delve into the possible changes in the social relations of young people and, therefore, if socialization is affected and transformed.
On the one hand, the results obtained from this research indicate that children use ICT more to play, to communicate with their friends and to make new ones. In addition, within the chosen sample, both the popular and sociable students and the aggressive and rejected students are the ones who most enter the network. This indirect form of communication will test your emotional strength.
On the other hand, we will see how family relationships can also be affected by the lack of communication and dialogue between the family that enhances the individualism of today's society.
Finally, we must not forget that people are more emotional than rational beings and that is precisely why we have to receive an education and training in emotional intelligence before the technological.