L’impacte dels videojocs en la semàntica dels infants de sisè de primària

Show simple item record

dc.contributor Buil Legaz, Lucía
dc.contributor.author Antolín Castro, Jaume
dc.date 2019
dc.date.accessioned 2020-06-08T21:31:40Z
dc.date.available 2020-06-08T21:31:40Z
dc.date.issued 2020-06-08
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/152787
dc.description.abstract [cat] La tecnologia ha ocupat un lloc important en les nostres vides tant, que són moltes les hores que estam exposats a pantalles. Per aquest motiu, molts autors inclús han volgut estudiar els possibles beneficis que poden tenir la introducció dels videojocs dins l’aula ordinària com a element transmissor de continguts curriculars. En aquest sentit, el present estudi pretén obtenir resultats sobre l’impacte que poder tenir els videojocs fora de l’aula en el camp semàntic del llenguatge en nins en edat escolar. Per això, s’ha utilitzat una mostra de 59 alumnes de sisè de primària de 4 centres educatius diferents, analitzats mitjançant un qüestionari i el CELF-5. Amb aquesta avaluació del nivell semàntic dels infants s’han obtingut resultats on es correlaciona l’aprenentatge del lèxic específic en llengua pròpia i en llengua estrangera amb un major temps exposats a les pantalles de les noves tecnologies. No passa el mateix amb el lèxic general, que té tendència a baixar segons augmenta el temps d’ús dels aparells, així com també baixen les puntuacions a mesura que fa més anys que utilitzen les noves tecnologies. Amb aquests resultats esmentats, sorgeix la necessitat de reglar els continguts dels videojocs purament d’oci per a poder introduir-los i donar-los una utilitat acadèmica. ca
dc.description.abstract [spa] Technology has become an important tool in our lives in such a way that we are spending many hours in front of a screen. Many authors have wanted to study the benefits of the video games when they are used in the classroom, as an element of curricular content. Along these lines, the current study analyzes the interrelation between video games and enriching language, especially in the semantic field at school. For this reason, the study focuses on a sample of 59 students from sixth grade, of 4 different educational centers, analyzed by a questionnaire and the CELF-5. With this first evaluation of the semantic level of the children, we have been able to test their specific and general lexicon whether their own language and the foreign language. In the first case, children learn specific lexicon when they use more hours, and their marks are better than the others. It is not the same when we are talking about general lexicon. Finally, these results say that the videogames have to change to a educational point of view for introduce them in primary schools. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights all rights reserved
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject 004 - Informàtica ca
dc.subject 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure ca
dc.subject 373 - Ensenyament primari i secundari ca
dc.subject.other Videojocs ca
dc.subject.other Pantalles ca
dc.subject.other Semàntica ca
dc.subject.other Aprenentatge ca
dc.subject.other Videogames ca
dc.subject.other Screens ca
dc.subject.other Semàntics ca
dc.subject.other Learning ca
dc.title L’impacte dels videojocs en la semàntica dels infants de sisè de primària ca
dc.type info:eu-repo/semantics/bachelorThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics