El paper de les escoles en l’èxit d’un infant amb un context sociofamiliar desfavoridor

Show simple item record

dc.contributor De la Iglesia Mayol, Begoña
dc.contributor.author Domínguez Camps, Susana
dc.date 2019
dc.date.accessioned 2020-06-09T10:29:19Z
dc.date.available 2020-06-09T10:29:19Z
dc.date.issued 2020-06-09
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/152802
dc.description.abstract [cat] El següent treball tracta sobre el paper que desenvolupen les escoles de les Illes Balears davant els alumnes que es troben envoltats per un context sociofamiliar desfavoridor, amb l’objectiu d’analitzar la feina i les mesures que duen a terme per ajudar-los. Després de fer una anàlisi dels factors que influeixen en l’èxit escolar dels infants, els directors i directores de 45 centres de la nostra comunitat autònoma han respost un qüestionari sobre els plans o les accions que duen a terme a la seva escola per ajudar als infants que es troben en situacions d’aquest tipus. Finalment, a partir de les seves aportacions, es destaca que, la metodologia que s’apliqui al centre, l’heterogeneïtat dels grups de treball i la feina de l’equip docent, són clau per donar-los el suport que els manca a la seva llar. A més a més, es presenta un centre que demostra que aquest darrer factor, la feina i la implicació de l’equip docent, és el més important per ajudar a millorar la situació d’aquests infants i que les circumstàncies del seu entorn no afectin negativament el seu desenvolupament escolar i personal. Es conclou que no és imprescindible tenir un pla establert de forma escrita per oferir aquesta ajuda complementària des de l’escola, sinó que el més important és cap on estan dirigits els projectes o les cultures dels centres. ca
dc.description.abstract [eng] The present study discusses the role that Balearic Islands’ schools play with students surrounded by an unfavourable social and family context, with the aim of analysing the work and measures carried out to help them. After an analysis of the causes influencing children’s school success, the directors of 45 centres in our autonomous community have answered a questionnaire about the plans or actions they carry out at their schools to help children who are in this type of situations. Finally, based on all its contributions, it has been emphasized that the methodology that is applied at the centre, the heterogeneity of working groups and the work of the teaching team are key to support them. In addition, there is a centre that shows that the latter factor, the work and involvement of the teaching team, is the most important to help improve the situation of these children and that the circumstances of their environment do not adversely affect their personal and school development. It is concluded that it is not essential to have a written plan to offer this complementary help from the school, but the most important is where the projects or cultures of the centres are directed. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights all rights reserved
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure ca
dc.subject 373 - Ensenyament primari i secundari ca
dc.subject 376 - Educació especial ca
dc.subject.other Paper de l’escola ca
dc.subject.other Context sociofamiliar ca
dc.subject.other Context desfavoridor ca
dc.subject.other Èxit ca
dc.subject.other School paper ca
dc.subject.other Social and family context ca
dc.subject.other Disadvantageous context ca
dc.subject.other Success ca
dc.title El paper de les escoles en l’èxit d’un infant amb un context sociofamiliar desfavoridor ca
dc.type info:eu-repo/semantics/bachelorThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics