Transició a la vida adulta de persones amb discapacitat intel·lectual a l’illa d’Eivissa. L’aula TAVA de l’IES Sa Serra

Show simple item record

dc.contributor Oliver Torelló, Josep Lluís
dc.contributor.author Descalzo Tur, Emma
dc.date 2019
dc.date.accessioned 2020-06-16T18:13:02Z
dc.date.available 2020-06-16T18:13:02Z
dc.date.issued 2020-06-16
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/152926
dc.description.abstract [cat] El procés de transició a la vida adulta de les persones amb discapacitat intel·lectual es tracta d’un moment especialment complex. Tot i ser conscients de les dificultats que comporta tant per les persones amb discapacitat com per les seves famílies, els recursos que estan destinats a donar suport, formar, guiar i orientar són més bé escassos. Darrerament han augmentat en gran mida els centres ocupacionals, centres especials de treball i els estudis que s’han fet sobre aquests. No obstant, la transició a la vida adulta des de l’àmbit educatiu, és a dir, des de l’escolarització secundària obligatòria, ha quedat un tant despenjada d’aquest avenç i són molt pocs els centres que compten amb programes de transició a la vida adulta dirigits a aquest col·lectiu. Per aquest motiu, el present treball mostra una revisió sobre la literatura referent a la transició a la vida adulta des de l’àmbit educatiu, que permet observar les bases fonamentals que conformen les bones pràctiques de transició als centres educatius, per així poder definir un projecte de millora dirigit a l’aula TAVA de l’IES Sa Serra, sent l’únic centre d’educació secundària públic de l’illa d’Eivissa que compta amb aquest recurs. ca
dc.description.abstract [eng] The transition to adult life for youth with intellectual disabilities is especially difficult. Although being aware of the difficulties for people with disabilities and their families, the resources designated to support, educate and guide this collective are very scarce. In recent years, occupational centers, special work centers, and studies about this topic have been increased. However, the transition to the adult life from the educational sphere, it has been out of phase. For this reason, this work shows a review on literature focused on transition to adult life from the educational sphere, which permit to observe the fundamental bases that form the best practices of transition addressed to youth with intellectual disabilities. With all this information, a project has been created to improve the limitations founded in the TAVA classroom of the IES Sa Serra, which is the only center of secondary education in the island of Ibiza, that has this resource. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights all rights reserved
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure ca
dc.subject 376 - Educació especial ca
dc.subject.other Transició a la vida adulta ca
dc.subject.other Discapacitat ca
dc.subject.other Bones pràctiques ca
dc.subject.other Aules de transició ca
dc.subject.other Vida independent ca
dc.subject.other Transition to the adult life ca
dc.subject.other Disability ca
dc.subject.other Best practices ca
dc.subject.other Transitional classroom ca
dc.subject.other Independent life ca
dc.title Transició a la vida adulta de persones amb discapacitat intel·lectual a l’illa d’Eivissa. L’aula TAVA de l’IES Sa Serra ca
dc.type info:eu-repo/semantics/bachelorThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics