[cat] Podem definir l’àlbum il·lustrat com un tipus d’obra literària i artística que precisa,
indispensablement, d’imatges i que generalment – però no com a condició sine qua non – va
acompanyat de text. Mentre que al llibre o conte il·lustrat les il·lustracions acompanyen o
representen el text, a l’àlbum il·lustrat tenen entitat pròpia i posseeixen un pes narratiu que
suplementa la paraula. Existeix molta bibliografia envers el seu ús a l’època postmoderna
(audiovisual), com a recurs per a l’aprenentatge de la lectura, especialment de la comprensió
lectora. No obstant això, no se’n troba tanta quan ens centrem en aquest recurs enfocat a
l’educació plàstica. L’objectiu és treballar l’àlbum il·lustrat des del punt de vista creador, per
això, elaborarem tan un àlbum original i propi com una proposta didàctica per a que l’alumnat de
primària sigui l’encarregat de projectar els seus àlbums il·lustrats.
[eng] A picturebook can be defined as a literary and artistic work that precise of images and generally
– but not essentially – is accompanied by text. While in illustrated books, images decor or
represent the text, in picturebooks illustrations have own entity and narrative importance, which
supplements words. Many bibliography references can be found regarding its usage in
postmodern (audio-visual) age, as a resource for literacy learning, especially in reading
comprehension activities. However, we cannot find that much if we focus on working picturebooks
in art education. The aim of this dissertation is to work the picturebook from the creative
perspective, so that an original picturebook made by me, besides a didactic programme will be
elaborated, in order to encourage pupils to project picturebooks by their own.