[cat] Les Tecnologies de la Informació i la Comunicació (TIC) donen suport a l'educació actual i ajuden al professorat en la seva tasca. Es interessant veure recursos com Edmodo, que ajuden a crear canvis significatius en el procés d'ensenyament-aprenentatge, ajudant a que l'alumnat sigui més autònom, fomentant el treball cooperatiu i augmentant la motivació.
Aquest treball està enfocat a analitzar l'ús d'Edmodo al centre d'educació primària Castell de Santa Àgueda. Es basarà en l'anàlisi de la creació d'un compte d'Edmodo, els passos a seguir i les seves possibilitats. S'identificarà si és òptima la utilització d'aquesta eina educativa o si seria millor una altra plataforma de teleeducació. A més, s'analitzaran les possibilitats educatives que ofereix l'aplicació i es donaran una sèrie de propostes didàctiques per fer dins el centre.
Per mitjà d'un estudi de cas, valoram l'experiència de docents que varen i han introduït Edmodo a les aules. Explicarem la metodologia utilitzada per fer feina amb aquesta eina i les possibilitats entorn a l’alumnat amb necessitats específiques de suport educatiu.
Concloure que és necessari apropar l'educació a l'actualitat d'avui en dia, oferint una ensenyança més apropada a la realitat i de major qualitat i això es pot aconseguir amb l’ajut de noves tècniques i recursos com per exemple, Edmodo
[eng] The Information and Communication Technologies (ICT) support current education and help teachers in their work. It is interesting to see resources such as Edmodo, which help to create significant changes in the teaching-learning process, helping students to be more autonomous, encouraging cooperative work and increasing motivation.
This work is focused on analyzing the use of Edmodo at the Primary Education center “Castell de Santa Àgueda”. It will be based on the analysis of the creation of an Edmodo account, the steps to follow and its possibilities. It will be identified if the use of this educational tool is optimal or if another tele-education platform would be better. In addition, the educational possibilities offered by the application will be analyzed and a series of didactic proposals will be given to be applied the center.
Through a case study, we value the experience of teachers who have been and have introduced Edmodo in classrooms. We will explain the methodology used to work with this tool and the possibilities surrounding students with specific educational support needs.
To conclude, it is necessary to bring education closer to what is today’s news, offering closer education to reality and higher quality, and this can be achieved with the help of new techniques and resources such as Edmodo.