Aprenentatge Basat en Projectes en àmbits CTEM: la col·laboració entre docents com a eina de millora de la convivència i el rendiment de l’alumnat

Show simple item record

dc.contributor Vidal Artigues, M. Magdalena
dc.contributor.author Roig Juan, Sílvia
dc.date 2019
dc.date.accessioned 2020-07-08T09:37:24Z
dc.date.available 2020-07-08T09:37:24Z
dc.date.issued 2019-07-22
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/153021
dc.description.abstract [cat] En l’actual era de la informació i la comunicació, les necessitats educatives dels joves són diferents a la passada era industrial. És per això que el sistema educatiu s’ha d’adaptar a aquesta nova situació. Els centres i els docents han de formar-se i innovar en metodologies de l’ensenyament i l’aprenentatge que permetin els futurs ciutadans ser més crítics, creatius, negociadors, empàtics i que sàpiguen treballar en equip. Per això és important que els alumnes desenvolupin aquestes competències transversals a través del treball cooperatiu, el qual els permet assolir les competències pròpies de la matèria alhora que augmenten les competències socials i la cohesió del grup-classe, millorant el clima d’aula i derivant en millors resultats acadèmics. En aquest sentit, aquest treball fa una anàlisi de l’estat de la qüestió en relació a la convivència i l’èxit acadèmic als centres, i de la necessitat d’aplicar metodologies innovadores a l’aula per aconseguir els tres objectius de la innovació educativa: presència, participació i progrés. També es fa palesa l’aplicació que tenen les disciplines de l’àmbit CTEM (de l’acrònim en anglès Science, Technology, Engineering & Mathematics) 1 en la societat del segle XXI i la poca estima que en tenen els estudiants. Per això es proposen tota una sèrie d’etapes formatives que han de dur a terme els professors de les assignatures de ciències experimentals (Biologia i Geologia i Física i Química), tecnologia i matemàtiques per arribar a treballar de forma multidisciplinària el currículum i les competències a través de l’Aprenentatge Basat en Projectes (ABP). D’aquesta manera s’aconsegueix un objectiu triple: engrescar els alumnes en l’àrea CTEM, millorar la convivència i cultura de i millorar l’èxit educatiu i personal del màxim possible d’alumnes. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights all rights reserved
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure ca
dc.subject 371 - Organització i gestió de l'educació i de l'ensenyament ca
dc.subject.other Convivència ca
dc.subject.other Innovació educativa ca
dc.subject.other ABP ca
dc.subject.other CTEM ca
dc.subject.other Formació ca
dc.title Aprenentatge Basat en Projectes en àmbits CTEM: la col·laboració entre docents com a eina de millora de la convivència i el rendiment de l’alumnat ca
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.date.updated 2019-11-29T10:50:19Z


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics