dc.contributor |
Vidal Artigues, M. Magdalena
|
|
dc.contributor.author |
Roig Juan, Sílvia
|
|
dc.date |
2019 |
|
dc.date.accessioned |
2020-07-08T09:37:24Z |
|
dc.date.available |
2020-07-08T09:37:24Z |
|
dc.date.issued |
2019-07-22 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/11201/153021 |
|
dc.description.abstract |
[cat] En l’actual era de la informació i la comunicació, les necessitats educatives
dels joves són diferents a la passada era industrial. És per això que el sistema
educatiu s’ha d’adaptar a aquesta nova situació. Els centres i els docents han de
formar-se i innovar en metodologies de l’ensenyament i l’aprenentatge que permetin els futurs ciutadans ser més crítics, creatius, negociadors, empàtics i que
sàpiguen treballar en equip. Per això és important que els alumnes desenvolupin
aquestes competències transversals a través del treball cooperatiu, el qual els
permet assolir les competències pròpies de la matèria alhora que augmenten les
competències socials i la cohesió del grup-classe, millorant el clima d’aula i derivant en millors resultats acadèmics.
En aquest sentit, aquest treball fa una anàlisi de l’estat de la qüestió en relació a la convivència i l’èxit acadèmic als centres, i de la necessitat d’aplicar metodologies innovadores a l’aula per aconseguir els tres objectius de la innovació
educativa: presència, participació i progrés. També es fa palesa l’aplicació que
tenen les disciplines de l’àmbit CTEM (de l’acrònim en anglès Science, Technology, Engineering & Mathematics)
1 en la societat del segle XXI i la poca estima
que en tenen els estudiants.
Per això es proposen tota una sèrie d’etapes formatives que han de dur a
terme els professors de les assignatures de ciències experimentals (Biologia i
Geologia i Física i Química), tecnologia i matemàtiques per arribar a treballar de
forma multidisciplinària el currículum i les competències a través de l’Aprenentatge Basat en Projectes (ABP). D’aquesta manera s’aconsegueix un objectiu
triple: engrescar els alumnes en l’àrea CTEM, millorar la convivència i cultura de
i millorar l’èxit educatiu i personal del màxim possible d’alumnes. |
ca |
dc.format |
application/pdf |
|
dc.language.iso |
cat |
ca |
dc.publisher |
Universitat de les Illes Balears |
|
dc.rights |
all rights reserved |
|
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
|
dc.subject |
37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure |
ca |
dc.subject |
371 - Organització i gestió de l'educació i de l'ensenyament |
ca |
dc.subject.other |
Convivència |
ca |
dc.subject.other |
Innovació educativa |
ca |
dc.subject.other |
ABP |
ca |
dc.subject.other |
CTEM |
ca |
dc.subject.other |
Formació |
ca |
dc.title |
Aprenentatge Basat en Projectes en àmbits CTEM: la col·laboració entre docents com a eina de millora de la convivència i el rendiment de l’alumnat |
ca |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/masterThesis |
ca |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
|
dc.date.updated |
2019-11-29T10:50:19Z |
|