[cat] El present treball se centra a estudiar la relació entre les funcions executives i el llenguatge amb les habilitats socials d’un infant amb Síndrome d’Asperger (SA) en comparació amb un infant control, tots dos aparellats per edat i gènere. Així com també es va realitzar una anàlisi del discurs sobre les paraules emocionals utilitzades, i un qüestionar en línia per conèixer la percepció dels adults sobre la producció escrita dels infants.
Als dos participants se’ls van administrar diverses proves per avaluar el llenguatge (Core Language Score, CLS), les funcions executives (Evaluación de las Funciones Ejecutivas a través de un cuestionario de Observación, EFECO), les habilitats socials (Evaluación de las Habilidades Sociales, EHS) i el quocient intel·lectual (Test de Matrices Progresivas Coloreadas de Raven).
Els resultats de l’estudi confirmaren les hipòtesis plantejades. L’infant amb SA mostrà puntuacions menors en les funcions executives i les habilitats socials en relació amb l’infant control, encara que aquest no mostra dificultats en el llenguatge. Per altra banda, l’infant amb SA va fer menys ús de paraules emocionals a l’hora de xerrar d’aspectes que li agraden i els que no en comparació amb l’infant control.
[eng] The present work focuses on the possible relationship between executive functions and language with the social skills of a child with Asperger’s Syndrome (AS) compared with a control child, both matched by age and gender. As well as an analysis of the discourse on the emotional words used, and an online questionnaire to find out the perception of adults about the written production of children.
The two participants were given various tests to assess language (Core Language Score, CLS), executive functions (Evaluation of Executive Functions through an Observation Questionnaire, EFECO), social skills (Assessment of Social Skills, EHS) and the IQ (Raven’s Colorful Progressive Matrices Test).
The results of the study confirmed his hypotheses. The child with AS showed lower scores on executive functions and socials skills in relation to the child control, although the child did not show Language difficulties. In contrast, the child with AS makes less use of emotional words when talking about aspects he likes and dislikes compared to the child control.