[cat] A causa de les circumstàncies sobrevingudes per la situació d’alarma generada per la COVID-
19, el present Treball Final de Grau s’ha reajustat i centrat a una modalitat més teòrica, però
també s’ha aprofundit a un recurs didàctic com a mitjà per millorar la convivència a l’aula: l’ús
de les pel·lícules. El treball s’estructurarà en dues parts. A la primera part, es desenvolupa el
marc teòric a on es defineixen els conceptes bàsics que són el nucli central del treball: la inclusió
educativa, l’educació emocional i l’ús de les pel·lícules com a recurs didàctic. A la segona part,
es fa una revisió de programes que s’han dut a terme a diferents escoles de províncies d’Espanya
sobre l’educació emocional i els seus beneficis i també es desenvolupa una proposta didàctica
centrada en l’ús les pel·lícules com a recurs per treballar les emocions i els sentiments amb la
finalitat de millorar la convivència a l’aula i refermar la seguretat dels nostres alumnes, la seva
autoestima i autoconfiança, processos intrapsicològics que afavoreixen el desenvolupament del
procés d’aprenentatge personal i social.
[eng] Due to the circumstances of the alarm situation generated by COVID-19, this Final Degree
Project has been readjusted and focused on a more theoretical modality, but has also delved
into a didactic resource as a means to improve coexistence in the classroom: the use of films.
The work will be structured in two parts. In the first part, the theoretical framework is
developed, in which the basic concepts that define the central core of the work are defined:
educational inclusion, emotional education and the use of films as a teaching resource. In the
second part, there is a review of programs that have been carried out in different schools in the
provinces of Spain on emotional education and its benefits and also develops a didactic proposal
focused on the use of films as a resource to work on emotions and feelings in order to improve
coexistence in the classroom and strengthen the safety of our students, their self-esteem and
self-confidence, intrapsychological processes that promote the development of personal and
social learning.