dc.contributor |
Palou Sampol, Pere
|
|
dc.contributor.author |
Martin Torres, Patricia
|
|
dc.date |
2020 |
|
dc.date.accessioned |
2020-07-24T09:54:59Z |
|
dc.date.available |
2020-07-24T09:54:59Z |
|
dc.date.issued |
2020-07-24 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/11201/153178 |
|
dc.description.abstract |
[cat] Cada vegada son més el problemes de salut que afecten a la nostra societat. Dins aquests, s’ha observat que la inactivitat física és el quart factor de risc respecte a la mortalitat mundial. Tomant de referència diferents estudis comprovem com aquesta problemàtica s’agreuja especialment en nins i adolescents, qui en les darreres dècades han sofert un deteriorament progressiu de la salut. Sabem que les dades d’activitat física del grup d’edat comprés entre els 5 i els 17 anys, s’allunyen del mínim diari recomanat per la Organització Mundial de la Salut que es traduirien en l’acumulació de com a mínim 60 minuts (si es superen encara tindrà un benefici major) d’activitat física d’una intensitat moderada i/o vigorosa al llarg del dia.
Davant aquesta problemàtica, l’escola es situa com un dels contextos clau d’intervenció, mitjançant la promoció d’activitat física i millora de la salut a través del disseny de programes que intervinguin tant dins com fora de l’entorn escolar.
El següent treball final de grau, partint d’aquesta situació, desenvolupa una proposta didàctica destinada a l’alumnat del darrer curs d’educació primària potenciant, mitjançant la utilització de polseres d’activitat, l’activitat física fora de l’entorn escolar en forma de deures actius.
Durant 6 setmanes es proposen una sèrie d’activitats en forma de reptes que els nostres alumnes han de realitzar fora de l’horari lectiu, comptabilitzant l’activitat física en forma de passes pels propis alumnes mitjançant les seves polseres. Les dades finals seran comparades amb les obtingudes abans del desenvolupament de la proposta. |
ca |
dc.description.abstract |
[eng] Physical inactivity is increasingly becoming a major public health concern in our society. This problem is aggravated especially in childhood and among the youth population in particular, which have been suffering a progressive deterioration in health over recent decades. Literature shows that the rate of physical activity of this age group is far below the daily minimum recommended by the World Health Organization, which is a minimum of 60 minutes (at least) of physical activity per day.
To address this shortcoming, school could be one of the main opportunities for intervention, through programs that promote physical activity both inside and outside of the school environment.
The following project develops an intervention to promote physical activity among students who are in the last year of primary education, using active homework.
For six weeks, activities and challenges will be prescribed for students to do at home. Their performance will be recorded by themselves via smart bands. |
ca |
dc.format |
application/pdf |
|
dc.language.iso |
cat |
ca |
dc.publisher |
Universitat de les Illes Balears |
|
dc.rights |
all rights reserved |
|
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
|
dc.subject |
37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure |
ca |
dc.subject |
373 - Ensenyament primari i secundari |
ca |
dc.subject |
79 - Diversions. Espectacles. Cinema. Teatre. Dansa. Jocs. Esports |
ca |
dc.subject.other |
Activitat física |
ca |
dc.subject.other |
Sedentarisme |
ca |
dc.subject.other |
Salut |
ca |
dc.subject.other |
Intervenció escolar |
ca |
dc.subject.other |
Deures actius |
ca |
dc.subject.other |
Physical activity |
ca |
dc.subject.other |
Sedentariness |
ca |
dc.subject.other |
Health |
ca |
dc.subject.other |
School program |
ca |
dc.title |
Proposta didàctica per a l’augment del nivell d’activitat física amb nins i nines mitjançant polseres d’activitat |
ca |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/bachelorThesis |
ca |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
|