[cat] Al llarg del document es treballarà la inclusió cultural dins l’aula d’educació primària utilitzant la música com a eina facilitadora.
Aquest treball està compost per dues parts. Dins la primera part es pot trobar el recull de informació que servirà com a base teòrica de la proposta didàctica. Aquesta informació està exposada en tres parts: Inclusió Cultural Educativa, L’art dins el món educatiu i La Música com a Facilitador per la Inclusió Cultural.
Dins la segona part es pot trobar la proposta didàctica, formada per 8 activitats que estan dissenyades perquè, cada una d’elles, es pugui realitzar al llarg d’una sessió. Totes les activitats tenen com a eix principal la música com a mitjà d’inclusió dels nins dins el grup classe.
Per altra banda, al llarg de la proposta es presenta informació de la cultura artística marroquí i es vol fer partícips als alumnes de procedència marroquí durant el desenvolupament de les classes. D’aquesta manera es vol aconseguir una major cohesió del grup-classe i una major inclusió cultural de dits alumnes.
[eng] This work consists of two parts. The first part presents all the information that has been used as a theoretical basis. This information is presented in three parts: Educational Cultural Inclusion, Art in the Educational World and Music as a Tool for Cultural Inclusion.
In the second part is the Teaching Unit, consisting of 8 sessions. The activities have been designed to introduce the Moroccan culture and make the students of origin the protagonists. The aim is to achieve better group cohesion and greater cultural inclusion of students.