[cat] El present estudi pretén analitzar els canals de participació de les famílies de secundària
del col·legi de La Salle, per tal d'afavorir la integració de les famílies dins les dinàmiques
del mateix centre, i enfortir aquests canals de participació ja presents. Per aquest motiu,
l'estudi es compon d'una revisió documental d'altres estudis, una anàlisi dels documents
del mateix col·legi, enquestes als familiars dels alumnes de 1er d'ESO, i entrevistes
individualitzades a la presidenta de l'AMIPA, coordinadora d'orientació i una professora
membre del consell escolar.
El col·legi de La Salle és una escola concertada, que es caracteritza per un alumnat d'una
classe social majoritàriament mitjana. Com a conclusions principals es valora que s'han
d'enfortir les reunions grupals i individuals, i actualitzar l'escola de formació de pares des
d'una perspectiva sistèmica. Finalment, la proposta d'intervenció que es presenta és una
millora de l'escola de pares a partir de les necessitats detectades.
[eng] The present study aims to analyze the channels of participation of high school families of
the La Salle school, in order to favor the integration of families within the dynamics of the
same center, and strengthen these participation channels already present. For this reason,
the study is made up of a documentary review of other studies, an analysis of the
documents of the same school, surveys to the relatives of the students of 1st ESO, and
individualized interviews with the president of the AMIPA , orientation coordinator and a
teacher member of the school board.
The school of La Salle is a concerted school, which is characterized by students of a
mostly middle class. As main conclusions, it is assessed that group and individual
meetings should be strengthened, and the parents' education system updated from a
systemic perspective. Finally, the proposal for intervention that is presented is an
improvement of the parents' school based on the needs detected.