[cat] L’educació secundària i, més concretament, les matèries científiques han de
formar persones perquè tinguin uns coneixements mínims de ciències com per
poder opinar i entendre els nous successos i les noves tendències que es van
produint en la societat. Per això, és fonamental saber argumentar les pròpies
opinions sobre temes relacionats amb la ciència i la tecnologia i saber debatre
els arguments de les altres persones.
En aquest treball s’analitzarà la situació actual dels debats científics dins les
aules dels centres d’educació secundària i es valoraran els avantatges de la
seva aplicació; com el pensament crític, l’alfabetització científica,
l’aprofundiment en continguts de l’assignatura, la transversalitat, la motivació de
l’alumnat, la tolerància respecte les opinions dels companys i la millora
d’habilitats lingüístiques. També s’analitzarà la contribució dels debats científics
al desenvolupament de les competències clau. A més, es proposaran pautes
per aplicar els debats de forma adequada a les matèries científiques, així com
diferents tipus i exemples de debats i les seves possibles formes d’avaluació.
D’aquesta manera, es mostrarà a la comunitat docent una metodologia que
permet treballar diferents competències simultàniament i que apropa continguts
de les matèries científiques a la vida real.