dc.contributor |
Salvà Salvà, Antoni
|
|
dc.contributor.author |
López Rechac, Laura
|
|
dc.date |
2019 |
|
dc.date.accessioned |
2020-09-11T08:45:02Z |
|
dc.date.available |
2020-09-11T08:45:02Z |
|
dc.date.issued |
2019-06-03 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/11201/153372 |
|
dc.description.abstract |
[cat] L’educació secundària i, més concretament, les matèries científiques han de
formar persones perquè tinguin uns coneixements mínims de ciències com per
poder opinar i entendre els nous successos i les noves tendències que es van
produint en la societat. Per això, és fonamental saber argumentar les pròpies
opinions sobre temes relacionats amb la ciència i la tecnologia i saber debatre
els arguments de les altres persones.
En aquest treball s’analitzarà la situació actual dels debats científics dins les
aules dels centres d’educació secundària i es valoraran els avantatges de la
seva aplicació; com el pensament crític, l’alfabetització científica,
l’aprofundiment en continguts de l’assignatura, la transversalitat, la motivació de
l’alumnat, la tolerància respecte les opinions dels companys i la millora
d’habilitats lingüístiques. També s’analitzarà la contribució dels debats científics
al desenvolupament de les competències clau. A més, es proposaran pautes
per aplicar els debats de forma adequada a les matèries científiques, així com
diferents tipus i exemples de debats i les seves possibles formes d’avaluació.
D’aquesta manera, es mostrarà a la comunitat docent una metodologia que
permet treballar diferents competències simultàniament i que apropa continguts
de les matèries científiques a la vida real. |
ca |
dc.format |
application/pdf |
|
dc.language.iso |
cat |
ca |
dc.subject |
316 - Sociologia. Comunicació |
ca |
dc.subject |
37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure |
ca |
dc.subject |
371 - Organització i gestió de l'educació i de l'ensenyament |
ca |
dc.subject |
373 - Ensenyament primari i secundari |
ca |
dc.subject.other |
Competències clau |
ca |
dc.subject.other |
Sociocientífic |
ca |
dc.subject.other |
Argumentació |
ca |
dc.subject.other |
Debat |
ca |
dc.title |
Els debats sociocientífics com a metodologia didàctica a les matèries científiques |
ca |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/masterThesis |
ca |
dc.date.updated |
2019-11-29T10:08:10Z |
|