[cat] En aquest treball es proposa una metodologia d’ensenyament-aprenentatge
basada en metodologies actives i innovadores, per tal de millorar la motivació
dels alumnes i afavorir un aprenentatge significatiu.
Primer de tot s’ha fet una anàlisi de les característiques del grup-classe al quan
s’ha aplicat la metodologia, així com del seu centre educatiu, donada la
importància de l’entorn en l’aprenentatge.
Posteriorment s’ha realitzat una revisió teòrica sobre els orígens i tipus de
motivació, des del punt de vista de diferents autors clàssics i contemporanis.
Igualment, s’han pres com a referència els estudis que ja s’han elaborat sobre
les pràctiques docents que serveixen per a millorar la motivació dels estudiants,
sobretot els articles del professor Jesús Alonso Tapia.
Per a poder analitzar l’efecte de la proposta sobre la motivació dels alumnes,
s’ha dissenyat una enquesta inicial i una final, i també s’han tingut en compte
els resultats acadèmics obtinguts després d’aplicar la metodologia.
Finalment, s’ha fet una discussió sobre els resultats, contrastant-los amb els
plantejaments teòrics i els fets observats a l’aula durant l’aplicació de la
metodologia proposada.